#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: چهار هزار نفر از روحانیون و طلاب در سراسر ایران، در جنگ تحمیلی شهید شدند که ۷۲ نفر از این شهدا مربوط به استان خراسان جنوبی هستند.

حجت‌الاسلام کمالی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا (ع)شهادت ۷۲ روحانی در دفاع مقدس از استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  روحانیت نقش مهمی در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب داشته‌اند افزود: پشتیبانی، پیشتازی در جهاد و شهادت و حفظ نیرو‌ها بعد از عملیات، از نقش‌آفرینی‌های روحانیت در دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه کشور در چهارم خرداد در استان قم، گفت: در این مراسم ۲ خانواده شهید روحانی استان خراسان جنوبی به نمایندگی از خانواده‌های شهدای روحانی استان حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام کمالی، شعار محوری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه کشور را «تعهد سرخ از حوزه تا سنگر» عنوان و افزود: همزمان با برگزاری این گنگره، نمایشگاهی از فعالیت هر استان در دفاع مقدس نیز برپا خواهد شد و نمایندگانی از بسیج طلاب استان خراسان جنوبی برای حضور در این نمایشگاه به قم اعزام شدند.

وی به برگزاری برنامه‌های ذیل برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه، در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده شهدای طلبه و روحانی استان با اهدای هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب اسلامی و تابلو فرش تمثال شهیدان به پدر و مادران، فرزندان یا برادران این شهدا و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ خرداد، از جمله برنامه‌هاست.

حجت‌الاسلام کمالی گفت: در آستانه برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید  روحانی و طلبه کشور، در تاریخ سوم خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای «جهاد تبیین» باید روحیه جهاد و شهادت داشته باشیم، گفت: دشمن وارد جنگ ترکیبی علیه کشور ما شده و روحانیت در این زمینه به عنوان عماران ولایت نقش مهمی دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: دشمن بعد از جنگ نظامی، میدان را تغییر داده و شروع به قداست‌زدایی و جنگ ترکیبی کرده است که وظیفه ما در این راستا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین و امیدآفرینی است و در این میدان هم نیاز به علمای انقلابی و روحانیونی است که نقش خود را به خوبی ایفا کنند.