مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم استانی بزرگداشت استاد شهریار، شاعر معاصر و روز شعر و ادب فارسی، ۲۹ شهریورماه در جوار آرامگاه ابن حسام خوسفی، شاعر قرن نهم برگزار می شود.
علی فرخنده با اشاره به روز ملی شعر و ادب فارسی بیان کرد: بیست و هفتم شهریور ماه همزمان با سالروز درگذشت شهریار، شاعر معاصر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.
وی با بیان اینکه شهریار، شعر را هنرمندانه به خدمت گرفته بود تا مذهب، ملت و میهن خود را به جهانیان معرفی کند، اظهار کرد: امروزه دامنه شناخت استاد شهریار بسیار گسترده بوده و می توان از وی به عنوان شاعری ملی و بین المللی یاد کرد.
فرخنده با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی، اظهار کرد:  مراسم استانی بزرگداشت استاد شهریار، شاعر معاصر و روز شعر و ادب فارسی در جوار آرامگاه ابن حسام خوسفی، شاعر قرن نهم، برگزار می شود
وی ادامه داد: این ویژه برنامه ساعت ۱۶:۳۰ روز سه شنبه، ۲۹ شهریور ماه جاری، باحضور شعرای برجسته استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.
مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری مراسم شعر خوانی در شهرستان ها، دیدار با پیشکسوتان شعر و ادب فارسی از دیگر برنامه های این مناسبت خواهد بود.