مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: طی دو سال اخیر ۵۸ کلاس درس کانکسی حذف و ۹۱۱ کلاس درس نیز استانداردسازی شده است.

سیدعلیرضا موسوی نژاددر خصوص چالش کمبود فضای آموزشی گفت: در دو سال اخیر  ۱۱۷ پروژه با ۳۲۵ کلاس درس در استان  احداث و افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه هم چنین در این مدت  ۵۸ کلاس کانکسی حذف  و ۹۱۱ کلاس درس نیز استانداردسازی شده است، افزود: پیش بینی ما این است که در  مهر ماه جاری ۱۴۴ کلاس درس جدید به فضای آموزشی استان اضافه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی از بهسازی و زیباسازی ۴۰۰ مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان در تابستان امسال خبر داد و گفت: همچنین ۵۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کمک آموزشی به استان اختصاص یافته است.

موسوی نژاد افزود: طرح زیباسازی و افزایش فضای نمازخانه‌ها در مدارس نیز  پیش بینی شده که امیدواریم با ابلاغ اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی سازمان نوسازی مدارس و استانداری به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۲ مدرسه دو نوبته در خراسان جنوبی  وجود دارد، اظهار کرد: اگر در تحویل مدارسی که در حال ساخت و ساز است تاخیری انجام شود؛ ممکن است این رقم افزایش پیدا کند.

موسوی نژاد از توجه ویژه دولت سیزدهم  به پژوهش سراهای استان و تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان برای تجهیز آن‌ها خبر داد و گفت: در طول یک سال اخیر ۵۳ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس شبانه روزی تخصیص یافته که رشد پنج برابری نسبت به  سنوات گذشته داشته است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور