رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستگاه قضایی از خبرنگاران و رسانه‌هایی که به درستی با انتقاد سازنده مطالبه‌گری و اخبار را منعکس می‌کنند حمایت می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه قضایی خراسان جنوبی افزود: دستگاه قضایی همچنان با مظاهر فساد در جامعه برخورد خواهد کرد و ما از اطلاع‌رسانی مستند رسانه‌ها در این زمینه به دستگاه قضایی قبل از انتشار حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به انتقاد رسانه‌ها از عملکرد مسوولان اظهار داشت: باید هدف رسانه‌ها انتقادات سازنده همراه با پیشنهاد باشد و نقاط ضعف و منفی عملکرد مسوولان و مشکلات جامعه را همانگونه که وجود دارد منعکس کنند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه‌ها باید از بزرگنمایی مشکلات پرهیز کنند تا از ایجاد یاس و ناامیدی مردم و سوء استفاده دشمنان جلوگیری شود.

حمیدی با اشاره به اینکه امروز درگیر جنگ رسانه‌ای با دشمنان هستیم افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی هستند که وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا سنگینی کار خبرنگاران بیشتر شده چرا که کار خبرنگاری حضور در میدان است یادآور شد: خبرنگاری از شغل‌های خطیر و پررسالت از ابعاد مختلف اقناع افکار عمومی، مطالبه‌گری و ایجاد و حفظ آرامش در جامعه است.

وی ادامه داد: اکنون برخی سوء مدیریت‌ها مطالبه‌گری را سخت کرده و اگر خبرنگاران مطالبه‌گری نداشته باشند این مطالبات به اعتراضات خیابانی مردم تبدیل می‌شود که دشمن از آن سوء استفاده خواهد کرد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جلب و جذب اعتماد مردم از مهمترین کارهای رسانه‌ها و خبرنگاران است، افزود: امروز باید اعتماد به خبرنگاران و رسانه‌ها در جامعه تقویت شود تا نماینده اصلی مردم و افکار عمومی برای پیگیری مطالبات مردم باشند.

وی تاکید کرد: با مطالبه رسانه‌ها برخی از مسایل به نتیجه می‌رسد و مشکلات مردم حل می‌شود، رسانه‌ها باید از آنچه موجب سلب اعتماد عمومی مردم می‌شود پرهیز کنند و به شایعات دامن نزنند بلکه باید اخبار مستند باشد.

حمیدی با بیان اینکه ورود رسانه‌ها به مسایل جناحی و سیاسی و جانبداری از آن موجب کاهش اعتماد مردم می‌شود افزود: رسانه‌ها باید به خطوط اصلی نظام اسلامی و انقلاب بپردازند و در جامعه ترویج دهند.