#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیوست رسانه ای دستگاه های اجرایی و نهادهای استان، یکی از مطالبات اصلی خبرنگاران است.

 نشست صمیمی استاندار خراسان جنوبی با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار، ۲۰ مردادماه جاری برگزار شد.
علی فرخنده در این نشست با بیان این که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اساسی ترین تکلیف اصحاب رسانه و جوانان را جهاد شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با جهاد تبیین و امیدآفرینی دانستند، افزود: رسانه های استان با وجود دیدگاه ها و سلایق مختلف در دو مولفه یکسان عمل می‌کنند، مولفه اول دیدگاه همسو با اهداف کلان انقلاب و مولفه دوم داشتن دغدغه توسعه استان است.
وی به حمایت و توجه ویژه استاندار خراسان جنوبی به مسایل فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و گفت: با نظر استاندار تصمیم بر این شد تا در نشست امسال حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با مشکلات خبرنگاران را نیز داشته باشیم.
فرخنده در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در بدو تاسیس خراسان جنوبی، تنها ۱۱ نشریه دارای مجوز فعال بودند که اکنون با همت فعالان این عرصه به ۱۴۰ نشریه و پایگاه خبری رسیده است.
به گفته وی علاوه بر این، ۵۶ نمایندگی نشریات سراسری، ۱۵ سرپرستی خبرگزاری سراسری و ۲۵ دکه مطبوعاتی دارای مجوز نیز در استان داریم .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل تعلق پدر علم ارتباطات به این استان و غنا و توانمندی رسانه های خراسان جنوبی آمادگی گرفتن میزبانی جشنواره مطبوعات کشور را داریم.
فرخنده با بیان این که تقارن روز خبرنگار با ایام سوگواری سالار شهیدان موجب شد برنامه های امسال متفاوت از سال های گذشته برنامه ریزی شود، ادامه داد: اولین برنامه دیدار اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه بود و پس از آن از صبح و عصر، با رسانه های استان دیدار داشتیم.
وی با اشاره به این که این دیدارها تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد، اضافه کرد: عصر امروز ، غبارروبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهیدان و جمعه ۲۱ مردادماه، اصحاب رسانه استان به صورت منسجم در نمازجمعه شرکت می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خطاب به استاندار عنوان کرد: پیوست رسانه ای دستگاه ها و نهادهای استان، یکی از مطالبات اصلی خبرنگاران است، از سوی دیگر در دنیای امروز که رسانه ها در حوزه تصمیم سازی مدیران و امور اجتماعی یک اصل هستند، مقام معظم رهبری نیز بر اطلاع رسانی اقدامات نظام در راستای امیدآفرینی تاکید دارند.

وی همچنین به اهمیت پایش و بروز رسانی لیست خبرنگاران استان، اشاره کرد و افزود: با تعیین رتبه بندی و مشخص شدن سطوح خبرنگاران می توان دوره های آموزشی متناسب با سطح مهارت های اصحاب رسانه برگزار کرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس هنری و ا.حسن پور