سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردوس با اعلام این خبر افزود : حسین عباس زاده معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان با هدف بازدید از کارگاههای صنایع دستی و عرض خداقوت خدمت صنعتگران وارد فردوس و از چندین کارگاه تولید صنایع دستی فردوس بازدید نمودند.

روح اله صداقت طالبی گفت: معاون صنایع دستی در این سفر ضمن بازدید از کارگاههای تولیدی در محل مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی و همچنین کارگاههای فعال در سطح شهرستان و بازدید از کارگاههای ساختمانی احداث مرکز آموزش و بازارچه دائمی صنایع دستی با ابراز خرسندی از فعالیت کارگاههای فردوس و اقدامات ارزنده انجام شده طی سال گذشته ، از ساخت و تکمیل مرکز آموزش و صنایع دستی و بازارچه صنایع دستی ابراز رضایت کرد و گفت پس از سالها عملیات ساخت مرکز آموزش صنایع دستی در فردوس آغاز شد.

حسین عباس زاده معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان نیز در این بازدید شهرستان فردوس را از شهرستانهای برتر استان در حوزه صنایع دستی معرفی و گفت:  این شهرستان بهترین و زبده ترین صنعتگران را دارد.کسب نشان ملی مرغوبیت توسط آقایان کبیری و رضازاده و حضور صنعتگران این شهرستان در نمایشگاههای مختلف استانی و خارجی و تندیس غرفه برتر در نهمین نمایشگاه مشهد نشانگر جایگاه صنایع دستی فردوس است.

او معرفی ۱۲ طرح تولیدی جهت اخذ تسهیلات اشتغال روستایی را در این شهرستان یک اتفاق خوشایند خواند و گفت: این امر نشانگر جدیت این شهرستان در جهت ایجاد کارگاههای صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان که از کارگاه خانم صمدی و اقای ناظری که از محل تسهیلات اشتغال روستایی در روستاهای خانیک و انارستانک راه اندازی شده بود بازدید می نمود گفت ایجاد اشتغال در نقاط روستایی توسط صنعتگران خبری مسرت بخشی است که بیانگر توجه عمومی مردم به صنایع دستی و اشتغال این حوزه می باشد.

وی گفت با همت و تلاشی که در مجموعه شهرستان می بینم امسال نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل بازارچه صنایع دستی از محل اعتبارات ملی تخصیص داده ایم و سعی می کنیم برای تکمیل مراکز آموزشی استان نیز در سفر هفته آینده به تهران اعتباراتی اخذ کنیم.

عباس زاده گفت در آذر ماه امسال سومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی در بیرجند برگزار و ضمن اعلام خبر آمادگی بسیاری از استانها جهت حضور در این نمایشگاه خواست تا صنعتگران فردوس نیز حضور فعالی در این نمایشگاه داشته و بتوانند موفقیت خوبی کسب نمایند.

معاون صنایع دستی استان در این سفر ضمن بازدید از کارگاههای فعال از صنعتگران نمونه و فعال شهرستان با اهدای لوح سپاس تقدیر نمود و گفت احیا کارگاه ساخت سازهای سنتی و مجموعه کارگاههای تراش سنگ و حوله بافی در این شهرستان خدمت بزرگی است و از ایجاد ۲۰۰ کارگاه حوله بافی توسط مدیریت میراث فرهنگی شهرستان و پشتیبانی خانم نعمتی کارافرین نمونه تجلیل و همچنین از آقای هادی کبیری صنعتگر نمونه که در نهمین نمایشگاه مشهد موفق به کسب تندیس غرفه برتر نیز شد بصورت ویژه تجلیل نمود.

حسین عباس زاده ضمن بازدید از کارگاههای در حال احداث صنایع دستی گفت بزودی برای افتتاح این کارگاهها برنامه ریزی لازم صورت و طی مراسم خاص از این کارگاهها بهره برداری خواهد شد.

ایشان همچنین در سفر به شهرستان فردوس از تعدادی از کارگاههای فردوس که شایستگی اخذ نشان کیفیت ملی را دارند  بازدید  و خواستار تکمیل  و ارسال مدارک جهت تشکیل پرونده ارزیابی نشان کیفیت توسط این کارگاهها شد.

در پایان این بازدید صداقت سرپرست اداره میراث فرهنگی از اعلام امادگی جهت افتتاح کارگاه های صنایع دستی روستاهای خانیک و انارستانک، کارگاه سفال فردوس، فروشگاه صنایع دستی مجموعه آبگرم و همچنین کارگاههای دیگری که از محل تسهیلات کارا در انتظار تسهیلات و تکمیل کارگاه هستند در آینده نزدیک خبر داد.

همچنین در این سفر یک روزه، جلسه مشترکی با شهردار باغشهر اسلامیه برگزار و دو طرف ضمن تاکید بر همکاری بر عزم جدی خود جهت ایجاد کارگاههای صنایع دستی و همچنین راه اندازی مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی در باغشهر اسلامیه تاکید نمودند.مهندس مطلبی پور شهردار باغشهر اسلامیه گفت ما آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با میراث فرهنگی اعلام داشته و ضمن آماده سازی مکانی خاص جهت راه اندازی مرکز توسعه و ترویج از برگزاری دومین کارگاه اموزش حوله بافی در اسلامیه خبر داد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله