🔹نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: هیئت‌ها، منبری‌ها و گویندگان و شعرای ما باید در مقابل تبلیغات دشمن ابتکار عمل به خرج دهند و در مقابل ظلم ساکت نباشند.
آیت الله سید علیرضا عبادی در همایش شکرانه خدمت خراسان جنوبی و آیین تجلیل از خادمان و فعالان غدیر، محرم، اربعین و صفر سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: این راهی که شما می‌روید تلفیق تکوین و تشریح در کهن‌ترین اسناد ادیان آمده است.
🔹نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اخبار پیغمبر آخرالزمان و جانشینان ایشان در کتب قبل آمده و مطلب تازه‌ای نبوده است، افزود: پیش از بعثت رسول الله(ص)، اهل کتاب (یهود) در مدینه منتظر پیغمبر آخرالزمان بودند.
🔹وی در ادامه یادآور شد: شیخ سلیمان قندوزی عالم معروف اهل سنت در کتاب «ینابیع الموده» چنین نقل می کند: «مرد یهودی به نام نعثل خدمت پیامبر(ص) رسید و در ضمن سؤالاتش، از اوصیا و جانشینان بعد از او سراغ گرفت. پیامبر (ص) آنها را چنین معرفی فرمود: وصی من علی بن ابی طالب است و بعد از او دو سبطم حسن و حسین اند و بعد از حسین(ع)، ۹ امام از نسل او خواهد بود. مرد یهودی گفت نامشان را ببر. پیامبر فرمودند: هنگامی که حسین از دنیا برود فرزندش علی است و هنگامی که فرزندش علی از جهان چشم بر بنند فرزندش … و هنگامی که حسن از جهان برود و فرزندش حجت محمد المهدی است اینها امامان دوازده گانه‌اند».
🔹آیت الله عبادی بیان کرد: پیروان هوای نفس در قالب‌های مختلف در طول تاریخ و امروز تلاش می‌کنند که این را از بین ببرند اما از بین رفتنی نیست.
🔹امام جمعه بیرجند با اشاره به ماجرای تخریب کربلا و قطع دست برای زیارت امام حسین (ع) در زمان متوکل عباسی، گفت: به رغم وحشیگری‌های متوکل نسبت به زوار بارگاه امام حسین (ع)، هرگز این مسیر تعطیل نشد و از رونق نیفتاد و مردم خود را به کربلا می رساندند و امام حسین (ع) را زیارت می‌کردند.
🔹وی با بیان حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه؛ همانا حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است»، عنوان کرد: همه پیامبران و ائمه اطهار (ع) کشتی نجات و چراغ هدایت هستند ولی این حدیث می‌گوید که تمام عالم به جای خودش اما حسین(ع) یکی است و امروز وقتی در اربعین شرکت می‌کنید از جای جای دنیا مسلمان و غیرمسلمان، یهودی نصرانی و هندو بت‌پرست را می‌بینید که برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.
🔹آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: ماهاتما گاندی می‌گوید«من شرّ این انگلیسی‌های خبیث را از شبه قاره کوتاه می‌کنم آن هم به پیروی از رهبر آزادگان جهان حسین بن علی(ع)» و این کار را کرد.
🔹نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: شما در تدوام راه و پیام امام حسین(ع) که راه خداست الحمدالله موفق هستید اما باید شیوه تبلیغ خود را به‌روز کنید استعمار گران و طرفداران غرب و امریکا و انگلیس از یزید و شمر بدتر هستند و کارشان قتل‌عام، غارت و جنایت و خراب کردن زیرساخت‌های کشورها و آواره کردن مردم است.
🔹وی افزود: باید اعتراف کنیم هیئت‌ها، منبری‌ها و گویندگان و شعرای ما که در زمینه تبلیغ و پیام آنطور که باید فعال نبوده‌ایم و فاصله داریم. باید در مقابل تبلیغات دشمن ابتکار عمل به خرج دهید و در مقابل ظلم ساکت نباشید.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور