#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در موج دوم سفرهای نوروزی کاهش تصادفات و تلفات رانندگی اولویت نخست ستاد خدمات سفر استان است.

علیرضا عباس‌زاده عصر یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی اظهار داشت: باید برای کاهش تصادفات رانندگی در موج دوم سفرهای تعطیلات نوروزی هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه در اصلاح و بازسازی نقاط حادثه‌خیز استان اولویت‌ها مشخص شود اضافه کرد: همچنین براساس تحلیل آمار تصادفات، اولویت‌ها مشخص و نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: پنج فقره تصادف منجر به فوت تعطیلات نوروز امسال در جاده‌های استان روی داد که باید این تصادفات علت‌یابی شود و در موج دوم سفرها نیروهای امدادی و پلیس در نقاط حساس و حادثه‌خیز حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه باید موج دوم سفرهای نوروزی به‌خوبی مدیریت شود تا شاهد کمترین حوادث رانندگی در جاده‌ها باشیم افزود: اواخر سال گذشته هشت کیلومتر باند دوم راه در کریدور شمال به جنوب زیر بار ترافیک رفت که نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی داشته است.

عباس‌زاده از افزایش ۷۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان همچنان برای حوادث احتمالی ناشی از بارندگی و وزش باد نیز آمادگی لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی و گشت‌های امدادی و راهداری در جاده‌های استان تقویت شود تا بتوانیم موج دوم سفرهای نوروزی را به‌خوبی مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت برخورد قاطع پلیس با تخلفات حادثه‌ساز تاکید کرد و گفت: پلیس باید در کنار ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی با تخلفات حادثه‌ساز در محورهای مواصلاتی برخورد قاطع و بازدارنده داشته باشد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی استانی پهناور است و وجود استراحتگاه‌ها بین راهی می‌تواند نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی ایفا کند.

عباس‌زاده ارائه خدمات به مسافران نوروزی را اقدامی اداری، تشکیلاتی، قانونی و شرعی دانست و تاکید کرد: در موج دوم سفرهای نوروزی همه دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان باید پای کار باشند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پرتردد کشور در نوروز ۱۴۰۱ ثبت شد گفت: خراسان جنوبی در مسیر کریدور شمال به جنوب و در مسیر تردد زائران حرم مطهر رضوی قرار دارد که افتخاری بزرگ برای استان است.