معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فعالیت حضوری مدارس متوسطه دوم در سراسر این استان با اولویت سلامت‌محوری از امروز ۱۵ آبان آغاز شد.

رضا یکه‌خوانی افزود: با توجه به تاکید وزارت آموزش و پرورش نسبت به اصل سلامت‌محوری در آموزش، مدارس آمادگی لازم را برای پذیرش دانش‌آموزان دارند و ملزم به رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی درباره بازگشایی مدارس شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان که در وضعیت قرمز هستند گفت: مدارس متوسطه دوم در این شهرها هم فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در این زمینه تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم که توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص صادر نشده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر شرایطی مد نظر است و در همین ارتباط سرانه بهداشتی مدارس پرداخت شده و بازگشایی‌ها نیز براساس شیوه‌نامه ابلاغی و دستورات لازم برای تامین سلامت دانش‌آموزان و معلمان خواهد بود.

وی از بازگشایی مدارس متوسطه دوره اول و ابتدایی از اول آذر ماه نیز خبر داد و گفت: والدین نگرانی برای رعایت نشدن پروتکل‌ها در مدارس نداشته باشند.

یکه‌خوانی اضافه کرد: از سوم مهر ماه زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور نواخته شد و با سیاست‌گذاری‌های انجام شده و تصمیم ستاد ملی کرونا، آموزش‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری، مدارس با  ۱۵ دانش‌آموز و کمتر، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای دروس عملی و مهارتی آغاز شد.

وی گفت: مدارس روستایی با جمعیت ۳۰ نفر نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از نیمه دوم مهر آموزش‌های حضوری را آغاز کردند و در زمینه بازگشایی سایر مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: براساس الگوی ابلاغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس به‌صورت تدریجی، اقتضایی و با گروه‌بندی انجام می‌شود.

براساس رنگ‌بندی جدید کرونایی از امروز (۱۵ آبان) ۲ شهرستان دیگر خراسان جنوبی هم از نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان در وضعیت خیلی پرخطر هستند. همچنین شهرستان طبس در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان به رنگ زرد (متوسط خطر) است.