مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی سوم تا هشتم آذر ماه امسال با حضور ۴۶۴ ناشر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود.

ناصر نبی زاده روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: از ناشران حاضر در این نمایشگاه ۲۶۴ ناشر به صورت مستقل و ۲۰۰ نمایندگی نشر شرکت خواهند کرد.

وی گفت: ۲۶۲ غرفه ساماندهی شده است که ۲۳۰ غرفه در اختیار ناشران قرار می‌گیرد و ۳۲ غرفه برای برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ناشران سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند اظهار داشت: ۲۰ غرفه نمایشگاه در اختیار ناشران بومی استان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در کنار نمایشگاه سعی داریم رویدادهای فرهنگی را چاشنی نمایشگاه کنیم که در این ارتباط شب‌های فرهنگی شهرستان‌های قاینات، فردوس و خوسف با برنامه‌های فرهنگی و هنری متعدد اجرا خواهد شد.

وی غرفه مفاخر خراسان جنوبی، کودک و نوجوان و رسانه و تبلیغات را از مهمترین غرفه‌های جانبی سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: تقدیر و رونمایی از کتاب‌های برگذیده سومین جشنواره کتاب سال استان از دیگر برنامه‌ها است.

نبی زاده با بیان اینکه در سومین جشنواره کتاب سال خراسان جنوبی چهار کتاب برگزیده و ۲ کتاب شایسته تقدیر شدند اظهار داشت: ضمن تقدیر از نویسندگان این کتاب‌ها در همین نمایشگاه آغاز چهارمین جشنواره کتاب سال استان را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی از تخفیف و بن خرید ۳۰ درصدی نمایشگاه و ناشران برای بازدیدکنندگان خبر داد و افزود: متقاضیان خرید کتاب از ۲۰ درصد بن تخفیف نمایشگاه و ۱۰ درصد تخفیف ناشر بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته از افزایش ۲ برابری غرفه‌ها در نمایشگاه کتاب برخوردار هستیم که به همان ترتیب با توجه به واگذاری غرفه رایگان و تقبل هزینه یک طرف حمل کتاب‌ها نیازمند اعتبارات بیشتری نسبت به سال گذشته هستیم.

وی کتاب‌های عمومی، پزشکی، هنر، حقوق، کودک و نوجوان، کمک‌ آموزشی، زبان انگلیسی و کتاب‌های مربوط به بهزیستی را از مهمترین عنوان‌های ارایه شده در این نمایشگاه عنوان کرد.

نبی زاده گفت: برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان تورهای فرهنگی را برگزار خواهیم کرد تا ناشران با ظرفیت‌های استان آشنا شوند و کمیته نظارت نمایشگاه بر نحوه ارایه کتاب‌ها نظارت خواهد کرد و فقط کتاب‌هایی حق ارایه در این نمایشگاه را دارند که مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشند.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی سوم تا هشتم آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند (جاده علی آباد) برپا می‌شود و سرویس ایاب و ذهاب از میدان ابوذر به صورت ساعتی فراهم خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در این روزها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۱:۳۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.