این روزها، روزهای برداشت محصولات کشاورزی  خاص استان بعد از برداشت عناب می باشد. گویی سازمان جهاد کشاروزی و متولیان فرهنگی و رسانه ای آن منتظر معجزه ای برای معرفی این محصولات می باشند. محصولاتی که انحصار یا تولید بالای ۷۰ درصدی آن، خاص خراسان جنوبی است. گویا سازمان جهاد و متولیان فرهنگی و رسانه ای این مجموعه، صرفا به یک تلویزیون و برنامه سازی در این رسانه اکتفا کرده اند و برگزاری جشنواره های تخصصی، در قالب عکس، فیلم و مقاله در مورد این محصولات را رها کرده اند. در چند سال اخیر شاهد هستیم که سازمان جهاد کشاورزی تربت حیدریه، در باب زعفران این شهرستان، فعالیتهای مثبت و ماندگاری را به ثمر رسانده و هر ساله جشنواره ای تحت عنوان  “عکس زعفران” برکزار می کند. ولی مهد این محصولات ( خراسان جنوبی) جایگاهی در این برندسازی تبلیغاتی ندارد و کاهلی و سستی، بی اعتباری و یا هدر دادن اعتبار در جاهای غیر این، مانع برگزاری چنین جشنواره ها و نشست هایی در مقوله محصولات استانی می شود.
گویی جهاد این استان، صرفا عرصه تبلیغات تلویزیونی برایش مهم هست و دیگر موارد تبلیغاتی را خط قرمز کشیده و خود را درگیر آن نمی کند. مدیران این مجموعه عریض و طویل، باید بدانند که تلویزیون ملی ما با کمترین بازخورد رسانه ای مواجه است. چه برسد به شبکه های محلی این رسانه .. این روزها، جای یک فیستیوال یا اردوهای خاص برای ثبت و ضبط کردن مراسم و برداشت کردن این محصولات در استان ما خالی است. گاهی پیش می اید که از این دستگاه باعظمت، درخواست عکس، فیلم و یا ارشیوی بکنی و ببینی که با کمترین داشته های تصویری به استقبال گرم تو می آیند. امید است مدیران تبلیغاتی و روابط عمومی و ترویجی سازمان جهاد استان، به فکر معرفی تصاویر خاص و در حد این محصولات به جهانیان باشند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله