#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون کرونا جامعه کارگری و کارفرمایی به ویژه مشاغل گروه یک و مشاغل سخت و زیان‌بار ضروری است.

محمود تقی‌زاده روز چهارشنبه در سی و دومین همایش تقدیر از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط اخیر کشور در زمینه کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، همکاری شرکت‌های برق و گاز در جهت قطع نکردن حامل‌های انرژی کمک شایانی به رونق تولید خواهد کرد.

وی گفت: راه‌اندازی ایستگاه کارگری برای ساماندهی نحوه فعالیت کارگران ساختمانی که در حال حاضر در چهار راه‌ها و گذرگاه‌ها تجمع می‌کنند، ضروری است و درخصوص بیمه کارگران ساختمانی که مشکلاتی با سازمان تامین اجتماعی داریم، نیازمند همکاری و تعامل برای افزایش سهمیه هستیم.

رییس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون در استان بیشترین معوقات کارگری مربوط به بخش‌های راه و آب و فاضلاب و مطالبات پیمانکاران است که نیاز است از وزارت‌خانه‌های مربوطه پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس هم در این همایش گفت: ۷۶ درصد ذخیره زغال‌سنگ کشور در خراسان جنوبی وجود دارد و افق آینده توسعه صنعت فولاد در بخش زغال این استان خواهد بود.

رمضان کریتی ثانی اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد سهم تولید زغال کشور در خراسان جنوبی است که ۷۰ درصد آن را شرکت زغال‌سنگ پرورده طبس تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرکت به مدت هفت سال متوالی بزرگترین تولید کننده زغال کشور است افزود: در شرکت زغال‌سنگ یک رور تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان نداشتیم و مالیات خود را به موقع پرداخت کردیم.

کریتی ثانی اظهار داشت: تامین زیرساخت‌های لازم در معادن و صنایع معدنی استان نیاز ضروری است و در تامین راه ارتباطی، آب و برق معادن باید اقدامات تسریع شود.

وی گفت: درخواست ما این است که واکسیناسیون نیروهای کاری استان هم در دستور کار استان قرار گیرد چرا که تجمع کارگران در واحدهای صنعتی و تولیدی زیاد است.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را شروع کرد افزود: در این مدت ایمنی لازم در روند کار ایجاد شده و حادثه فوتی ناشی از کار نداشته‌ایم.

وی گفت: در استخراج زغال‌سنگ از تجهیزات روز دنیا استفاده می‌کنیم و معادن، ایمنی لازم را در کشفیات دارد.

وی اظهار داشت: این شرکت از آغاز فعالیت تاکنون با اجرای بالغ بر ۶۵ کیلومتر حفریات زیرزمینی برای استخراج ذخایر، حدود ۱۰ میلیون تن زغال‌سنگ خام و بیش از  پنج میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ برای خوراک مورد نیاز صنایع کک‌سازی را تولید کرده است.

کریتی ثانی افزود: ۲ هزار و ۳۶۸ نفر به طور مستقیم به صورت افراد امانی و پیمانکار در این واحد صنعتی فعالیت دارند و با توجه به اقدامات توسعه‌ای تا پایان سال جاری این تعداد به سه هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در منطقه طبس بیش از هشت هزار نفر در بخش معدن فعالیت دارند گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد در معادن زغال‌سنگ و کارخانه کک‌سازی منطقه فعالیت دارند.