معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت نحوه توزیع فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و نفت سفید در شهرستان‌های استان عامل موثری در جلوگیری از قاچاق سوخت است.

 سید محمدرضا طالبی روز شنبه در قرارگاه استانی مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: با توجه به مصوبات هیات دولت، دستگاه‌های متولی نسبت به تشدید نظارت و مقابله با قاچاق کالا و ارز اقدام کنند.

وی گفت: برای پیشگیری از قاچاق سوخت، مصوبات جلسه مرداد ماه هیات دولت به دستگاه‌های عضو ابلاغ خواهد شد و ضرورت دارد این مصوبات در استان هم اجرایی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای تحقق این مهم جلسه مشترکی بین استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به میزبانی استان برای تعاملات بین استانی به منظور مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز برگزار خواهد شد.

وی گفت: در همین ارتباط موضوع جدول مدیریت طرح برداشت بنزین در کمیسیون تخصصی بررسی شود و اگر نیاز به تغییرات باشد، تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

طالبی اظهار داشت: با توجه به مصرف بالای نفت سفید در شهرستان نهبندان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی به نحوی مدیریت کند که در حد ضرورت نفت سفید توزیع شود.

نحوه پخش فرآورده‌های نفتی، قاچاق سوخت و قاچاق کالا در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور