توزیع تغذیه رایگان بین دانش‌آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی مناطق محروم، روستایی و عشایری استان خراسان جنوبی از امروز (شانزدهم مهر) آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پس از حدود ۱۱ سال، توزیع تغذیه رایگان به عنوان اولین استان کشور بین ۴۷ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره ابتدایی مناطق محروم، روستایی و عشایری استان از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد روز شنبه در مراسم نمادین آغاز توزیع تغذیه رایگان که در دبستان شهید نیرومندزاده شهرک بعثت (روستای علی‌آباد لوله سابق) بیرجند برگزار شد افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تحصیلی جاری ۵۵ نوبت تغذیه رایگان بین دانش‌آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی مناطق محروم، روستایی و عشایری استان توزیع شود.

وی از تخصیص ۱۷ میلیارد تومان برای اجرای این طرح به آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد و گفت: علاوه بر این مبلغ ۲ میلیارد تومان دیگر بابت خرید تغذیه رایگان به استان تخصیص یافته است که در طول سال تحصیلی هزینه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: در برنامه تغذیه‌ای رایگان این دانش‌آموزان شیر، نان غنی‌شده با ویتامین D و روی پیش‌بینی شده و در کنار آن، توزیع ریزمغذی‌ها و مکمل یاری و آهن یاری را نیز به‌خصوص برای دختران دنبال می‌کنیم.

وی گفت: نگاه دولت سیزدهم به موضوع آموزش و پرورش، برقراری عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم است از این رو توزیع تغذیه رایگان مدارس مناطق محروم پس از ۱۱ سال در دولت سیزدهم از سر گرفته شد.

۱۸۵ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی در ۲ هزار و ۶۶۴ مدرسه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.