#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه بررسی هر نوع آسیب اجتماعی به یک حوزه واگذار شده، لازم است دستگاه‌های اجرایی با همکاری و همیاری به موضوع آسیب‌های اجتماعی مرتبط با حوزه کاری خود ورود کنند.

 محمدرضا طالبی در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: ضمن آنکه در این زمینه باید از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی با اشاره به تعیین دستگاه‌های متولی کارگروه‌های مرتبط تصریح کرد: انتظار می‌رود جلسات مرتبط به‌صورت منظم و با حضور دستگاه‌های همکار برگزار و نتیجه کارگروه و مصوبات آن به دبیرخانه مرکزی آسیب‌های اجتماعی استان مستقر در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ارسال شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسات باید عملیاتی باشد و صرف گذراندن مصوبه نباشد، ضمن آنکه اگر دستگاه همکار قادر به اجرایی کردن مصوبات مرتبط نیست باید موضوع را به دبیرخانه اعلام کند.

وی با تاکید بر تعیین تقویم زمان‌بندی جلسات کارگروه‌ها به‌صورت سالانه، برگزاری منظم جلسات متناظر شهرستانی را نیز متذکر شد.

طالبی با اشاره به فرصت مغتنم ماه محرم افزود: مبلغین باید در جلسات عزاداری سید و سالار شهیدان، موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی نظیر جوانی جمعیت، آثار سوء مترتب بر پیری جمعیت و سایر موارد را تشریح و تبیین کنند.

وی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی می‌توان آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رساند.

در این نشست مسوولان کارگروه‌های زندانیان (اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی)، فوتی‌ها و مجروحین تصادفات، مقابله با سگ گردانی (فرماندهی انتظامی)، کودک آزاری و همسرآزاری، کودکان کار و خیابانی، طلاق، فرار از منزل، معلولیت و سالمندان (اداره کل بهزیستی)، متکدیان و زباله‌گردی، نشاط اجتماعی (شهرداری بیرجند) و خودکشی، سوءتغذیه و بیماران خاص (دانشگاه علوم پزشکی) تعیین شدند.

همچنین مسئولیت کارگروه ازدواج برعهده اداره کل ورزش و جوانان، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای اعتیاد، فرمانداری بیرجند حاشیه‌نشینی و کارگروه زنان سرپرست خانوار برعهده اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مسوولیت کارگروه فقر را برعهده گرفت و مسوولیت کارگروه کودکان بازمانده از تحصیل به اداره کل آموزش و پرورش محول شد.