منتظران ظهور با شاد پیمایی در خراسان جنوبی و سر دادن بانگ رسای “لبیک یا مهدی” در سالروز ولادت امام زمان (عج) به شادی و سرور پرداختند.

نیمه شعبان دیگری از راه رسید و منتظران ظهور هم رکاب یکدیگر به خیابان‌ها، مساجد و بقاع متبرکه آمدند تا بار دیگر عشق و ارادت خود به دوازدهمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت را نشان دهند.

جشن‌های محله‌محور و مردمی از دیروز و دیشب در سراسر استان خراسان جنوبی رونق گرفته و موسم شادی ایرانیان به مناسبت روز میلاد مهدی موعود فرا رسیده است.

مراسم شاد پیمایی و اجتماع مردمی منتظران ظهور روز چهارشنبه با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم از میدان ابوذر به سمت مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

وعده دیدار ساعت ۹ صبح امروز هفدهم اسفند ۱۴۰۱ مقارن نیمه شعبان بود اما از ساعتی قبل در ضلع شرقی میدان ابوذر گرد هم آمدند تا جمعشان جمع شود.

از دور و نزدیک آمده‌اند؛ عده‌ای با خانواده، برخی با دوستان و بعضی افراد هم تنها اما در جمعی که همگی آشنا هستند؛ دوستداران و منتظران امام زمان (عج) که روز تولدش را شادباش و تبریک می‌گویند.

مادری سربند یا مهدی بر پیشانی فرزندش بسته، پدری دختر کوچکش را روی شانه‌هایش گذاشته تا از میان جمعیت بهتر عبور کند، پیرمردی عصا به دست کنار خیابان ایستاده و آهسته زیر لب ذکر می‌گوید.

عکاسان جوان هر کدام تلاش دارند به نحوی صحنه‌های زیبا از این حضور معنوی را به تصویر بکشند و نیروهای انتظامی در تلاش برای تامین نظم و امنیت تردد هستند و این گونه هر کسی سهمی در این شادی به عهده گرفته است.

بیش از همه این بار نیز حضور دهه نودی و دهه هشتادی‌ها جلب توجه می‌کند با همین خنده‌های از سر شوق، تمرین مهدویت می‌کنند و پرچم‌های رنگی “یا مهدی” را بر دوش دارند.

انس و محبت به امام زمان (عج) را از همان موقعی که چشم به دنیا گشودند در دل پرورده‌اند و امروز در رکاب منتظران و در زمره زمینه‌سازان ظهور قرار دارند.

«مهدی جان تولدت مبارک» جمله مشترکی است که برخی از این کودکان روی بادکنک‌های رنگی نوشته‌اند و آن را در میان جمعیت تکان می‌دهند.

جوانان و نوجوانان دهه هشتادی هم حضورشان چشمگیر است و پررنگ، اغلب در جمع‌های دوستانه دیده می‌شوند دختران و پسرانی که هم پیمان شده‌اند تا در خط منتظران ظهور قرار گیرند.

یکی از همین جوانان فلسفه حضورش در این شاد پیمایی را برداشتن یک قدم برای شادی امام زمان (عج) می‌داند و می‌گوید: برای اینکه زمینه ظهور مهدی موعود فراهم شود باید گناه در جامعه کم شود.

نیلوفر که دهه هشتادی است می‌افزاید: باید هم از لحاظ ظاهری و هم باطنی جزو منتظران واقعی باشیم ولی الان شرمنده امام زمان (عج) هستیم و امید داریم مورد عنایت آن حضرت واقع شویم.

حسین هم معتقد است برای زمینه‌سازی ظهور باید معنویت در جامعه تقویت شود.

وی گفت: برای شاد کردن دل امام زمان (عج) نیاز به خرج‌های آنچنانی نیست بلکه با ساده‌ترین چیزها می‌توان شادی خلق کرد.

این جوان مسجدی ادامه داد: ما در محله خود پویش کمک به نیازمندان را راه‌اندازی کردیم و امسال توانستیم همزمان با نیمه شعبان دل چند خانواده را شاد کنیم.

منتظران ظهور امروز در بیرجند با سر دادن بانگ یا مهدی ادرکنی، الغوث و الامان مسیر میدان ابوذر تا مسجد امام حسین (ع) شهر بیرجند را پیمودند.

شاد پیمایی در روز میلاد امام زمان (عج) از رسوم چندین ساله خراسان جنوبی است که امسال هم با استقبال پر شور مردم همراه شد، اجرای سرود دانش‌آموزی توسط گروه مصباح هم زینت‌بخش این اجتماع مردمی بود.

بانگ «لبیک یا مهدی» نیز ساعت ۲۱ دیشب همزمان با سراسر کشور از فراز بام‌ها، ماذنه‌های مساجد و بقاع متبرکه خراسان جنوبی طنین‌انداز شد و عموم مردم با زمزمه دعای فرج (الهی عظم البلاء) و دعای توسل از درگاه خداوند متعال تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج)، رفع بلایا و گرفتاری‌ها را طلب کردند.

جشن بزرگ نیمه شعبان شامگاه سه‌شنبه با حضور پرشور مردم و جمعی از مسوولان در محل فرهنگسرای شهر بیرجند و مراسم احیای شب نیمه شعبان همزمان با جشن‌های سالروز ولادت امام زمان (عج) در مساجد منتخب برگزار شد.

همچنین پویش به عشق مهدی ویژه جشن‌های مردمی، پویش‌های همدلی مومنانه همراه با اطعام و پویش هر مسجد یک قربانی به مناسبت نیمه شعبان راه‌اندازی شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور