معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت در زمینه مبارزه هوشمندانه با قاچاق کالا و ارز، برنامه‌های خوبی در دستور کار دارد.

سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: قاچاق کالا از پدیده‌های بسیار شوم است که به اقتصاد جامعه ضربات سنگینی وارد می‌کند لذا دولت سیزدهم مبارزه هوشمند با قاچاق کالا و ارز را به طور ویژه دنبال می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید ویژه دارند و در سخنانی مطرح کردند، آنچه به عنوان پرونده فساد و قاچاق به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود، محصول نبود اقدام به موقع و فقدان نظارت صحیح دولت است یعنی مسئولان از نظارتی که باید در حوزه کاری خود داشته باشند، غفلت می‌کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی به عوارض ناشی از قاچاق بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: پرداخت نشدن حقوق و عوارض دولتی، بر هم خوردن تعامل بازار رقابتی، سودآوری زیاد و فساد مالی و اخلاقی، مختل شدن تولید در کشور، بروز فساد در نظام اداری، نبود مدیریت صحیح دولت بر امور اقتصادی و نیز تاثیر منفی بر کارکرد سیاست‌های تجاری و اقتصادی از جمله این عوارض است.

وی با تاکید بر اینکه از هر مسئولی انتظار می‌رود بر حوزه کاری خود نظارت کافی داشته باشد تصریح کرد: از هیچ مجموعه‌ای قابل قبول نیست که به دلیل نبود نظارت کافی تبدیل به مبدأ و منشأ قاچاق کالا شود لذا مدیران باید همواره اهتمام ویژه داشته باشند تا قاچاق کالا و ارز را به حداقل ممکن برسانیم.

طالبی افزود: براساس قانون، محموله شتر و طیور قاچاق که توسط پلیس در استان توقیف می‌شود را باید سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی در اسرع وقت از پلیس تحویل بگیرند و به کشتارگاه منتقل کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور