معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری با وجود مشکلات تحریم و کرونا چهار دستگاه سی تی اسکن پیشرفته برای بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی تامین شده و در اختیار شهرستان‌های فردوس، نهبندان، طبس و بیرجند قرار گرفته است.

جلال احمدی ر افزود: ارزش ریالی دستگاه‌های تحویل شده به شهرستان‌ها در بازار آزاد ۸۵ میلیارد ریال است که با پیگیری‌های مکرر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، دستگاه شهرستان طبس به صورت رایگان و دستگاه‌های تحویل شده به بیمارستان‌های فردوس و نهبندان از طریق ارز دولتی (هر دستگاه یک میلیارد تومان) خریداری و به این شهرستان‌ها تحویل شده است.

وی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و محدودیت‌های کار در ایام شیوع کرونا، هشت دستگاه سونوگرافی پیشرفته برای بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی تامین شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این دستگاه‌ها به همت اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تامین و در بیمارستان‌های شهرستان‌های مختلف نصب و راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: تامین برخی دستگاه‌ها از قبیل سی تی اسکن و رادیوگرافی و نوسازی تجهیزات درمانی در دولت تدبیر و امید تاکنون تاثیر بسزایی در مقابله با مشکلات احتمالی مربوط به کرونا داشته و در تشخیص به موقع بیماری‌ها به ویژه کووید ۱۹ بسیار موثر است.

احمدی افزود: با توسعه و تجهیز مراکز درمانی و اجرای طرح‌های مختلف شاهد ماندگاری بیشتر پزشکان در شهرستان‌ها نیز هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین با تخصیص این دستگاه‌ها دیگر نیازی به اعزام بیماران به مرکز استان برای انجام اقدامات تشخیصی پیشرفته نخواهد بود که گام مهمی در محرومیت‌زدایی و توسعه خدمات درمانی است.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.