دکتر محمدمهدی مروج‌الشریعه استاندار خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در همایش توسعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان نهبندان اظهار کرد: با توجه به این‌که فقر امکانات را در شهرستان نهبندان داریم باید توجه کنیم که این شهرستان دارای سرمایه عظیم اجتماعی نیروی انسانی است که با تمام توان به انجام فعالیت در این شهرستان می‌پردازند.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی و تأکید ایشان به توجه به امر توسعه در این شهرستان، تصریح کرد: مدیریت استان و در رأس آن استاندار خراسان جنوبی، به صورت تمام قد در برابر فرآیند ایجاد توسعه در شهرستان نهبندان ایستاده و از هیچ کوششی در این خصوص فروگذار نمی‌کند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باید همه مسئولان و مردم در راستای تدوین و تبیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان نهبندان در سال ۱۳۹۷ کمک کنند.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه اظهار کرد: جمعیت شهرستان نهبندان بالاترین سرمایه نظام محسوب می‌شوند و زمانی مسئولان قدر این مردم را خواهند دانست که برای جبران وجود تک تک افراد این شهرستان در راستای تامین امنیت هزینه گزاف پرداخت شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این‌که باید بهترین جای جلسات و همایش‌ها برای نشستن سرمایه‌گذاران اختصاص پیدا کند، یادآور شد: دست و پای سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی را می‌بوسیم و با تمام توان از سرمایه‌گذاری آنان در استان حمایت می‌کنیم.

مروج‌الشریعه اضافه کرد: وجود تعداد ۱۶ نقطه امیدبخش در استان خراسان جنوبی برای جذب سرمایه‌گذاری یک پتانسیل بزرگ است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌ها در شهرستان نهبندان، بیان کرد: در مجموع تاکنون ۳۷ میلیارد تومان در بحث زیرساخت‌ها هزینه شده اما اصلا کافی نیست و بایستی ادامه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تکمیل زیرساخت‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری در مسیرهای مشخص اقتصادی دو اولویتی است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مروج‌الشریعه با اشاره به مشکلات فقدان آب در خراسان جنوبی، ابراز کرد: این‌که گفته می‌شود اگر آب به استان انتقال داده شود سبب اسراف آب می‌شود، یک فرضیه کاملا غلط است؛ توسط هر دانشگاهی که این مطلب عنوان شود.

وی تأکید کرد: نقش تأمین آب در پایداری و توسعه امکانات شرق کشور امری اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار خراسان جنوبی در بحث ضرورت سرمایه‌گذاری در شهرستان نهبندان، متذکر شد: تقاضا کرده‌ایم که بعد از ماه مبارک رمضان، یک هواپیمای اختصاصی از سرمایه‌گذاران کشور ترکیه با هزینه استانداری خراسان جنوبی به استان آمده و تمام نقاط استان و از جمله شهرستان نهبندان به آن‌ها نشان داده خواهد شد.

مروج‌الشریعه مطرح کرد: امروزه بر همگان روشن است که در مدت ۱۴سال گذشته کوتاهی‌های زیادی در خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان نهبندان صورت گرفته چراکه بیشتر از این‌ها بایستی این استان توسعه پیدا می‌کرد.

وی با تأکید بر این‌که بایستی مسئولان خرده‌فرهنگ‌های بازدارنده را در این استان کنار بگذارند، اظهار کرد: باید این خرده‌فرهنگ‌های بازدارنده مدیریت شود.

استاندار خراسان جنوبی فرآیند توسعه را فرآیندی همه‌جانبه دانست و افزود: توسعه تک بعدی نیست لذا نباید به آن نگاه تک بعدی شود.

مروج‌الشریعه محقق‌شدن توسعه را امری طولانی و زمان‌بر دانست‌ و متذکر شد: ما نیازمند همه ابعاد توسعه همچون توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستیم.

وی اظهار کرد: مدت ۸ سال است که به صورت مرتب رهبر معظم انقلاب اسلامی نام‌گذاری شعار سال را از مباحث اقتصادی انتخاب می‌کنند، ‌گذاری خودش حاوی پیام‌های متعددی است که باید این پیام‌ها را بفهمیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت پرهیز از عنوان کردن مسائل سیاسی در جلسات متعدد توسط مسئولان، گفت: هیچ‌کس از گپ‌وگفت مسائل سیاسی بدش نمی‌آید اما هر چیزی جایگاهی دارد؛ زمانی که صحبت از توسعه استان و شهرستان می‌شود همه بایستی حول همین محور بیندیشند و فکر و ذکر بقیه مسائل را از اذهان دور کنند.

مروج‌الشریعه همه تفکرهای سیاسی را محترم دانست و گفت: هرگز با یک تفکر مدار یک کشور نمی‌چرخد و از همه گروه‌ها، نخبگان، طلاب، دانشگاهیان و همه تفکرهای سیاسی و غیرسیاسی انتظار داریم که در بحث حفظ همگرایی و وحدت‌افزایی ‌تلاش کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله