?استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از همه ظرفیت ها در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر جشن گلریزان تأکید کرد.
دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در نشست اعضای ستاد جشن گلریزان استان، خاطرنشان کرد: از آن جایی که این جشن در آستانه عید نوروز و به منظور کمک به اقشار ضعیف جامعه است، لذا می بایست از تمامی ظرفیت ها برای بهره برداری از این فرصت استفاده شود.
?وی با اشاره به رتبه برتر استان در بحث کمک های مردمی به عتبات عالیات، تصریح کرد: مردم متدین استان با وجود درآمدهای اندک و مشکلات معیشتی که دارند، همواره در بحث کمک به اعتاب مقدسه و محرومین پیشگام هستند.
?استاندار اظهار داشت: خراسان‌جنوبی در کنار استان های خراسان‌رضوی، خراسان‌ شمالی، قم، فارس و اصفهان شش استان معین ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین معرفی شده اند.
?قناعت ادامه داد: در بین این استان های برخوردار، خراسان جنوبی در جذب کمک های مردمی در راستای تحقق برنامه ساخت صحن امام محمد باقر(ع) ، سهم بسزاتری دارد.
?وی متذکر شد: مراسم و مناسبت هایی که پایه مردمی دارند، همواره با نتایج بهتری مواجهند و دستگاه های اجرایی را هم زیر علم خود می آورند.
?استاندار در این نشست، طی تماس تلفنی با برخی حوزه ها همچون بنیاد علوی در تهران، صدا و سیما، آموزش و پرورش و … همراهی با متولیان برپایی جشن گلریزان را تأکید نمود.
?قناعت با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغ در زمینه آگاه سازی مردم درخصوص زمان برپایی این جشن و راه های ارائه کمک های نقدی، بهره برداری از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در این راستا مؤثر خواند.
?از جمله موارد مطرح شده در این نشست این بود که جشن گلریزان بیرجند، به عنوان یکی از آثار ناملموس استان، ثبت ملی شده است.
?کمک ها و هدایای مردمی که در این جشن جمع آوری می شوند، بین دانش آموزان نیازمند در سطح استان توزیع می گردد.
استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه های جمعی به بالا بردن سطح کمک های مردمی خیلی مؤثر می باشد.
?عایدات سی امین جشن گلریزان بیرجند که سال گذشته برگزار شد، بیش از یک میلیارد تومان بود که برای تهیه ۶ هزار و ۳۰۰ دست لباس هزینه شد.
?شایان ذکر است: سی و یکمین جشن گلریزان بیرجند، ساعت ۱۹ روز چهارشنبه سوم اسفندماه در محل سالن ورزشی مخابرات برگزار خوهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور