استاندار خراسان جنوبی، توسعه زیرساخت‌ها برای کمک به ارتقای جایگاه کمیسیون استان را در دیدار با رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری کرد.

 حمید ملانوری در دیدار با علی مویدی به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن استان در مسیر کریدورهای اصلی، کشور، شرایط خاصی را بر محورهای مواصلاتی حاکم کرده است.

وی تصریح کرد: مرزی بودن استان و داشتن طولانی‌ترین مرز مشترک با افغانستان که مراودات تجاری با این کشور را به همراه دارد، نیز شرایط ویژه‌ای را برای خراسان جنوبی رقم زده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این شرایط سبب شده خراسان‌ جنوبی ناخواسته در مسیر انتقال کالاهای قاچاق از مرزهای جنوبی به مناطق میانی و شمالی کشور قرار گیرد.

وی تشدید قاچاق کالا و ارز و بالطبع افزایش ماموریت‌ها برای مهار این آسیب را از پیامدهای این موقعیت جغرافیایی برشمرد.

ملانوری افزایش ضریب سازمانی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از درجه ۲ به درجه یک را خواستار شد و گفت: این ارتقا، افزایش حجم اعتبارات، تعداد پست‌های سازمانی و نیروها را به همراه دارد که در گسترش سطح خدمات نیز موثر است.

وی به ساختمان نیمه کاره کمیسیون اشاره کرد و افزود: این ساختمان در حال حاضر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از این ساختمان تاکید و بیان کرد: در مذاکرات قبلی برای تکمیل این پروژه ۲۰۰ میلیون تومان وعده داده شد که تخصیص آن می‌تواند این ساختمان را تا پایان سال به نتیجه برساند.

وی با اشاره به ضعیف بودن زیرساخت‌ها در گلوگاه دیهوک گفت: این گلوگاه در محور مواصلاتی بندرعباس – خراسان رضوی و استان‌های میانی قرار گرفته است.

ملانوری ایجاد نمایندگی گمرک و احداث انبار ذخیره کالاهای قاچاق را راهکارهایی برای کمک به ارتقای شرایط و توانمندی این گلوگاه در مقابله با قاچاق عنوان کرد و افزود: احداث انبار با وجود حجم کالایی که در این گلوگاه شناسایی می‌شود، از نیازهای ضروری است.

علی مویدی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این دیدار، دستورات لازم برای تحقق مطالبات استان و درخواست‌های ارائه شده را صادر کرد.