نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه باید شایسته‌سالاری شود گفت: ما موظف به همکاری با مسوولان و هم موظف به مطالبه‌گری هستیم.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار امام جمعه و جمعی از متدینین شهر قاین، ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت (ع) اظهار داشت: در مساله اینکه چند درصد خواسته‌ها تحقق پیدا کند، پیداست تحقق هر امری متکی به دو اصل است؛ یکی مقتضی و دوم عدم مانع، مقتضی موجود است و همه آنهایی که اهل ایمان هستند همین را می‌خواهند اما مسلما مانع هم وجود دارد.

وی افزود: رئیس جمهور محترم در سطح کشور از همه کمک خواستند و سایتی ارائه کردند اما این موضوع که مشخص نیست چند درصد مطالبی که در این سایت به ثبت می‌رسد سلیقگی، سیاسی و ایمانی است؛  این موضوع کار را برای آنها سخت می‌کند، موفقیت دولت هم در گرو همین قضیه است، مسئولین ذیربط هنوز نیامده‌اند، فقط وزرا مشخص شدند و استانداران، فرمانداران و مدیران کل نیامدند و هنوز همان دولت است، وقتی این تکمیل شد آن وقت می‌شود تخمین زد که درصد توفیق چه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بنده و شما به عنوان اشخاص و افراد نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم، بارها به من مراجعه شده است که به آنها عرض کردم ما که مطالبه‌گر هستیم، دولت هر فردی را بفرستد هم موظفیم همکاری و هم موظفیم مطالبه کنیم اما اگر خود ما بگوییم تقی یا نقی، دیگر نمی‌توانیم مطالبه‌گری کنیم؛ ما چنین کاری نمی‌کنیم.

وی گفت: دوستانی هم که متصدی گزارشاتی برای شناسایی نیرو به سایت مربوطه بودند، بنده هم مکرر تاکید کردم که اگر می‌خواهید اشتباه نکنید در هر پستی متناسب با آن پست برای کارآمدی فرد شاخصه‌هایی را معین کنید که در این پست فرد دارای شاخصه‌های مشخصی باشد که موفق باشد و بعد کسانی که گزارش می‌شود یا خودشان آمادگی خود را اعلام می‌کنند را براساس این شاخصه‌ها نمره دهید و معدل کسی که بالاتر است را با دلیل مشخص کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر چنین چیزی تحقق پیدا کند و امور به دست اهلش قرار بگیرد الحق زحماتی که کشیدید امروز به عنوان یک جوانه رشد کرده یعنی دولت انقلابی جوانه زده است.

وی گفت: هنوز چند روزی بیشتر نشده که دولت جدید آمده و هنوز به طور کامل مستقر نشده است اوضاع از داخل تا منطقه و بین‌الملل دارد تغییر فاحش پیدا می‌کند که این خیلی جای شکر دارد.

وی افزود: از دو سال و نیم قبل از پشت مرزها یا در داخل صریح می‌گفتند که ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نخواهد بود، مقام معظم رهبری به اعتبار دولت اسلامی، جوان و کارآمد گام دوم را نوشتند و اینکه جامعه اسلامی تحت تربیت دولت اسلامی به وجود می‌آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت مثل یک خانواده است، فرزندان را او می‌پرورد، جامعه اسلامی بعد از دولت اسلامی به وجود می‌آید و ایشان فرمود دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی، آن روزهایی که آقا گام دوم انقلاب را نوشت و از این حرف‌ها می‌گفت، می‌دیدید که حتی شهروندان خود ما و فلان تاجر می‌گفت الان فلان معامله عمده را انجام نمی‌دهیم تا ببینیم چه می‌شود.

وی گفت: آیه‌های یاُسی که سال‌ها و مخصوصا این ۸ سال اخیر برای مردم خواندند دیگر این قیاس مع‌الفارق است که دولت جدیدی که آمده و در واقع هنوز نیامده دیگر ناامیدی وجود دارد، کدام ناامیدی؟ اینها آزمایش است، ‌بحث امید و ناامیدی نیست، هر شرایطی که پیش بیاید مومن نه مغرور و نه ناامید می‌شود، چون انسان مومن همیشه و در هر شرایطی بین خوف و رجا است اگر غیر از این باشد باید خودش را بازسازی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: وعده‌های دروغی که به مردم دادند، اثر سوئی دارد اما آن دوران تمام شد؛ بعضی خوب آزمایش دادند، بعضی هم بد آزمایش دادند، بعضی در مقابل ستم، ستمگری، تبعیض، اختلاس و دزدی مردانه ایستادند، بعضی هم به رنگ روز درآمدند، غرض اصلی آزمایش است والا در این دنیا نه حکومت سلیمان بن داود و نه حکومت فرعون و نمرود می‌ماند، آنچه که هدف اصلی است آزمایش است نه این حکومت‌ها، هیچ کدام باقی نمی‌ماند.

وی افزود: شما و امثال شما واقعا در سطح کشور تلاش کردید، زحمت کشیدید و انقلاب مانند دهه شصت از نو جوانه زد، دیگر بقیه به این ربط دارد که برای رشد این جوانه چه می‌کنیم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در طرح‌هایی که بوش دیوانه از ۱۱ سپتامبر و برج‌های دوقلو ریخت همه‌اش کلک بود و برای حمله و هجوم و یک دیکته از قبل تعیین شده بود که از حمله به افغانستان و عراق شروع می‌شد بعد کشورهای دیگر را در برمی‌گرفت و پنجمین کشور ایران بود که حمله و آن را نابود کنند، آن جنگ‌ها همه مقدمه برای حمله به ایران بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بیش از هفت تریلیون دلار اینجا مصرف کردند و هزاران کشته دادند و بعد هم با خفت فرار کردند، این فرار آنها از اینجا که تنها افغانستان نیست، پوستین‌شان را از عراق و سوریه و منطقه جمع می‌کنند، آن بازی که در لبنان درآوردند و طرفداران استکبار غربی سوخت را پنهان و احتکار کردند و از آن طرف هم جلویش را گرفتند و یک بحران به وجود آوردند که اینها در مقابل آمریکا آری بگویند و تسلیم شوند اما چه شد؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ۱۸۰ درجه مخالف انجام شد، ضمن اینکه از آنها بریدند ایران سوخت آنها را تامین کرد، سید حسن نصرالله هم به آمریکا و اسرائیل یک تشر زد که به قول بعضی از خود همان غربی‌ها این تشر آنها را بیچاره کرد و باعث شد مردم جشن در لبنان بگیرند، پیروزی سیاسی آقای بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه هم بسیار سرافرازانه بود.

وی افزود: آمریکا از اینجا در رفت، دو شب قبل در سیمای جمهوری اسلامی که صحبت‌ها و صورت‌های غربی‌ها و آمریکایی‌ها را نشان می‌داد آنها عزا گرفته بودند و گفتند آمریکا کارش تمام است و تا سه سال دیگر بیشتر نیست، آن تحریم‌هایی که با آن همه شدت گرفتند چه شد؟

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: آنچه که دیروز در اجلاس شانگهای گذشت، فرمایشات آقای رییس جمهور و استقبال آنها از ریاست جمهوری ایران این دیگر تحریم‌ها را خنثی می‌کند، ببینید خدا چه کار کرد اما مسلما صبر انقلابی و همکاری به تمام معنا می‌خواهد.

وی گفت: افرادی که امروز مسئولیت دولت را پذیرفتند و وزرایی که بعد از ریاست جمهوری آمدند و منصوبین دیگری که در پست‌هایی نصب شدند اینها دیگر شب و روز ندارند، آثار تغییر خودش را نشان می‌دهد و نوبت شیرینی است که بعد از آن همه تلخی‌ها از دهه ۶۰ شیرین‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ما هم با حفظ آن شئونی که باید رعایت کنیم آرزوی ما این است و در جهت اینکه باید شایسته‌سالاری شود و باید انسان‌های توانمند، صالح و انقلابی بیایند، در حد ارشادی براساس ملاک‌ها، امیدواریم دوستانی که در این جهت منع قانونی ندارند و ورود پیدا کردند خوب بایستند و حرفشان را منطقی بگویند و امور به اهلش سپرده شود.

وی گفت: امام خمینی (ره) در آن تاریخ فرمود انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد، کسی که نااهل است می‌خواهد برای انقلاب چکار کند؟ هرچه که معاویه، یزید، بنی مروان و بنی عباس برای اسلام کردند اینها هم خواهند کرد؛ نمی‌شود امور دین را به یزید سپرد و بعد گفت که شما قرآن را اجرا کنید اما در طول تاریخ این کار شده، در تجربیات ما هم به صورت مکرر این کار شد و تلخی‌های فراوانی به کام مردم عزیز ما ریخته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: چون بعد از تجربه تلخی‌ها است این نوبت رشد بیشتری خواهیم داشت و یک حرکت جدید در مطالبه‌گری براساس پشتیبانی، دوستی خواهد بود یعنی اگر یک وقت یک درصد شرایط جامع نداشتند ولی افکار عمومی جامعه، مطالبات عمومی، امر به معروف و نهی از منکر در این مرحله باید به گونه‌ای باشد که آن کسی هم که اهلیت ندارد ناچار شود درست عمل کند چون بس است دیگر، ما شاهد بودیم که اموال بیت المال را بخورند، بدزدند، اختلاس کنند و بی‌عدالتی کنند و بعد هم خلاف قانون کنند، تا کی می‌خواهد اینگونه باشد؟

وی گفت: امیدواریم که در شرایط مساعد آینده به هیچ مسئولی در هیچ رتبه‌ای اجازه داده نشود که هر کاری می‌خواهند انجام دهند، چون خود دولت هم پشتیبان این قضیه است یعنی با دولت همکاری شود که عناصری به اسم دولت نتوانند به هر کاری دست بزنند.

وی افزود: ما به امید خدا به آینده بسیار امیدواریم و به تلاش، کوشش و همکاری‌هایی که شما و امثال شما در سطح کشور دارید و وارث انقلاب هستید، امیدواریم.