معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالعات خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان به طول ۱۷۱ کیلومتر در دست انجام است و عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

 علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در آیین تکریم مدیرعامل و معارفه سرپرست شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: ۲ پروژه مهم وزارت نفت شامل خط گازرسانی از دشتک زابل به طول ۱۷۱ کیلومتر و اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی از استان دیگر به خراسان جنوبی جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است.

وی گفت: هفته گذشته در دیدار استاندار خراسان جنوبی با وزیر نفت این ۲ موضوع مورد بررسی قرار گرفت، زیرا مطالعه و اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی به استان باید تا پایان سال گذشته انجام می‌شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی را در پیش داریم تصریح کرد: در بررسی پیگیری مصوبات سفر این طرح مهم باید به‌طور ویژه‌ پیگیری شود.

وی گفت: اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی در قالب طرح تابش به طول ۹۵۰ کیلومتر از جمله پروژه‌های زیرساختی مهم استان است که مطالعات این طرح انجام شده و امیدواریم با همت مسئولان ‌وزارت ‌نفت در سفر دوم رئیس جمهور شاهد آغاز عملیات اجرایی هر ۲ پروژه باشیم.

عباس‌زاده نگاه مجموعه شرکت ‌گاز برای گازرسانی به منطقه فرامرزی در افغانستان را تحسین برانگیز خواند و اضافه کرد: در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بین دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری و هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی از واحدهای صنعتی و تولیدی گازرسانی نشده است گفت: جشن پایان گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را در چند ماه آینده برگزار خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در مراحل پایانی خدمات عمومی در حوزه گازرسانی هستیم و در حوزه برق نیز سال‌های گذشته به این توفیق دست پیدا کرده‌ایم اما در حوزه آب مشکلاتی داریم.

وی افزود: خراسان جنوبی استانی کم‌آبی است از طرفی خشکسالی‌های اخیر مزید بر علت شده و بیش از ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

عباس‌زاده بیان کرد: دولت مردمی سیزدهم عزم خود را برای رفع مشکل کم‌آبی جزم کرده است و مهر سال قبل طرح آبرسانی به روستاهای کشور تصویب شد.

وی گفت: وزارت نیرو با همکاری بسیج سازندگی طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور را هدف‌گذاری کرده که اکنون همه روستاها مدنظر قرار گرفته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که در این زمینه بین شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی منعقد شده تا پایان سال ۱۴۰۲ امیدواریم جشن پایان آبرسانی به همه روستاهای استان را اعلام کنیم که برای استان و مردم بسیار دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه مسئولیت ما در زینت بخشیدن به جایگاهی است که در آن قرار می‌گیریم افزود: در جایی که قرار می‌گیریم باید با ارائه خدمت به مردم، مایه زینت باشیم.

عباس‌زاده گاز را یکی از زیربناهای توسعه خراسان جنوبی دانست و گفت: اولویت‌های مصرف گاز بر سایر روش‌های تامین انرژی در این دوره برای ما روشن است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی گازرسانی به ۱۶۹ روستای استان مصوب شد که در کمتر از یک سال، در دومین روز از هفته دولت جشن پایان گازرسانی به روستاهای استان را برگزار کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: این استان از محرومیت مزمن رنج می‌برد و برای رسیدن به متوسط برخورداری در حوزه‌های مختلف باید تلاش کرد.

در این آیین از خدمات پنج ساله سید محمود هاشمی مدیرعامل سابق شرکت گاز خراسان جنوبی قدردانی و رحمان محمودی به‌عنوان سرپرست این شرکت معرفی شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور