براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد مبتلایان قطعی کرونا در استان . از مرز ۲۵۰۰ نفر عبور کرد ، و نظر به جانفشانی کادر درمان و مدافعین سلامت و افزایش بار کاری این افراد استدعا می شود در این ایام پرشور حسینی نکات ذیل همچنان مورد توجه قرار گیرد:

? هیئات تمام پروتکل های بهداشتی از جمله زدن اجباری ماسک ، فاصله گذاری ۲ متری از چهار طرف، گند زدایی سطوح ، ضد عفونی دستها در دستور کار داشته باشند .

? چنانچه ظرفیت فضای عزاداری پر شد، از ورود دیگر علاقمندان بخاطر سلامتی عزاداران اجتناب شود .

? در زمان اتمام مراسم، تجمعی برای خروج از فضای مورد نظر صورت نگیرد .

? افراد مسن، کودکان، بیماران دارای نقص ایمنی و خانمهای باردار از حضور در هیئات خودداری و از طریق گیرنده های صوتی و تصویری در منزل عزاداری کنند.

? استفاده از ادوات عزاداری مثل طبل ، سنج و زنجیرهای عمومی ممنوع است و لطفا استفاده نکنید ، استفاده از این ادوات و ابزارها بسیار خطرناک است .

? عزاداران حسینی باید بصورت ثابت و بدون حرکت عزاداری کنند و از جابجا شدن خودداری شود .

? بهترین شیوه توزیع نذورات بصورت خشک است و چنانچه نذر خاصی باشد که اشکال فقهی بر آن وارد باشد، غذا باید بصورت بیرون بر و به درب منازل ارسال شود و از تجمع برای دریافت غذا جدا خودداری شود .

? از جابجایی هیئات و دستجات در ایام تاسوعا و عاشورا جدا خودداری شود .

? زمان عزاداری تاسوعا و عاشورا هم صرفا ۲ ساعت است و لطفا رعایت شود.

?از افراد مقیم دیگر شهرها ملتمسانه استدعا میشود که انشااله امسال مانند سنوات گذشته به شهرستانها استان
مسافرت نکنند تا با حذف این ویروس منحوس بتوان در سالهای آینده پرشورتر عزاداری امام حسین (ع) برگزار کرد.

? رابطین و مسولین بهداشت نهایت دقت را در اجرای پروتکل ها داشته باشند.

? برای محو این ویروس منحوس و برگشتن آرامش و زندگی عادی و سلامتی مردم دعا کنیم و بخصوص مدافعین سلامت را از دعای خیر خود محروم نکنید.

? یادمان باشد که رهبر فرزانه انقلاب و همه مراجع عالیقدر نیز خود را مقید به رعایت نظر کارشناسی و تخصصی حوزه بهداشت دانستند و سید و سالار شهیدان نیز در شب عاشورا مهمترین محور تصمیم خود را حفظ سلامتی یاران خود قرار داد