سرپرست اداره پست شهرستان درمیان گفت: برای نخستین بار در شرق کشور امکان عرضه محصول زرشک تازه از طریق سرویس پست ویژه در این شهرستان فراهم شد.
مرتضی اخلاقی در ششمین روز جشنواره ملی زرشک که در روستای فورگ شهرستان درمیان برگزار شد درجمع خبرنگاران افزود: قبل از این، عرضه محصولات راهبردی و بومی استان و شهرستان درمیان از جمله زرشک، زعفران و عناب تنها بصورت خشکبار به سراسر کشور فراهم بوده است.
وی یادآور شد: حمایت‌ از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی یکی از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت پست برای گسترش خدمات به شهروندان است.
سرپرست اداره پست شهرستان درمیان ادامه داد: با ارائه این سرویس پستی، محصول زرشک تازه در کوتاهترین زمان ممکن بصورت مستقیم بدست مصرف کننده در تهران و استان‌های همجوار خراسان جنوبی می‌رسد.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات درمیان در زمینه کشاورزی، تولیدات خانگی و صنایع دستی، بازاریابی و فروش محصولات بومی منطقه است که شرکت پست با ارائه سرویس های نوین پستی می تواند سهم بسزایی در رونق اقتصادی این شهرستان داشته باشد.
اخلاقی با بیان اینکه شهرستان درمیان رتبه دوم تولید زرشک خراسان جنوبی را دارد افزود: امکان خرده و عمده فروشی محصولات کشاورزی در اداره پست شهرستان درمیان بصورت بسته بندی استاندارد فراهم است.
اولین جشنواره ملی زرشک روز پنجشنبه – ۲۱ مهر – با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در روستای افین شهرستان زیرکوه آغاز به کار کرد و روزهای گذشته در شهرستان‌های قاینات، سربیشه، بیرجند و درمیان برگزار شد.

جشنواره ملی زرشک با شعار “زرشک خراسان جنوبی، برای همه مردم ایران” از ۲۱ تا ۲۷ مهر در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، قاینات، سربیشه، بیرجند و درمیان برنامه‌ریزی شد و اختتامیه آن فردا در بیرجند برگزار می‌شود.

۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود و ۵۰ هزار خانوار مستقیم و غیرمستقیم از این محل امرار معاش می‌کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور