فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در طرح امنیت این تیپ ۲۷۰ بسیجی در گروهان های ویژه جذب و برای امنیت استان به کارگیری می شوند.

سرهنگ غلامعلی تناکی روز سه شنبه در دیدار فرمانده و اعضای هیات رئیسه تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: رزمندگان در مدت هشت سال دفاع مقدس در یگان های مختلف خراسان بزرگ خدمت می کردند و از سال ۱۳۶۹ تا پایان جنگ یگانی به عنوان تیپ انصارالرضا (ع) در بیرجند تشکیل شد که ابتدای حضور ناامنی هایی در منطقه بوجود آمد.
وی اظهار داشت: در آن دوره وضعیت جنوب خراسان با ناامنی هایی رو به رو بود و فردی به نام عبدالحمید نهتانی از منطقه درمیان با اقدامات خود ناامنی هایی را در منطقه ایجاد کرد.
فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: این شرور ۱۰۰ سرباز نیروی انتظامی را در جاده نهبندان به زاهدان به گروگان گرفت و ماموریت مبارزه با اشرار به این یگان واگذار شد که همان سال امنیت پایدار ایجاد شد هرچند شهدایی مثل شهید ابوترابی را تقدیم نظام کردیم.
وی اظهار داشت: با ناآرامی هایی که در وضعیت سیستان و بلوچستان و موضوع شرور عبدالمالک ریگی بعدها ایجاد شد ماموریت جنوب خراسان و شمال سیستان و بلوچستان به ما واگذار شد و چهار سال در خدمت سردار سرافراز شهید شوشتری بودیم و ناامنی آن منطقه را رفع کردیم که در آن مدت شهید جاویدپور و شهید امیرآبادی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
سرهنگ تناکی افزود: با تجربیات مختلفی که در سیستان و بلوچستان در بحث امنیت پایداری که شهید شوشتری بانی و باقی آن شد و بعد از پاکسازی های امنیتی که در منطقه سوریه پیش آمد و انتقال داعش به افغانستان، به شکل مستقیم فرمانده معظم کل قوا ماموریت چهار شهرستان خراسان جنوبی را به این یگان محول کردند که از اولین ساعات سال ۱۳۹۶ در چهار شهرستان مرزی مستقر شدیم.
وی تصریح کرد: در این راستا ۲ کار کوتاه مدت و بلندمدت را در نظر گرفتیم که در بحث کوتاه مدت با توجه به محرویمت منطقه با کمک آستان قدس رضوی و دیگر اداره های موجود در استان توزیع ۴۰۰ سری جهیزیه را در چهار شهرستان مرزی استان داشتیم و ۱۲ هزار بسته معیشتی را تقسیم کردیم و ۲۰ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم منطقه تقسیم شد.
فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: خشکسالی های ۱۹ ساله مشکلات زیادی را در روستاها ایجاد کرده که با برنامه ریزی در این حوزه به دنبال این هستیم کمترین مهاجرت از مرز انجام شود و اعتقاد داریم مهاجرت هرچه از مرز بیشتر شود امنیت مرز را مخدوش می کند و مهاجران حاشیه شهرها برای نظام هزینه ایجاد می کند.
وی افزود: سال قبل و سال جاری ۱۰ پروژه موفق از سیل بندها را در منطقه مرزی اجرا کردیم که به گفته مردم آن منطقه آب چهار یا پنج ماه پشت سیل بندها وجود داشت و قنات های خشک پایین دست هم وضعیت مناسب تری پیدا کرد.
تناکی اظهار داشت: در ساخت امکانات بهداشتی، حمام، آشپزخانه و غسالخانه با مشکلات عدیده ای در اعتبارات روبه رو بودیم که با کمک هایی که صورت گرفت ۶۵ پروژه اجرا شد و در ساخت خانه عالم، مسجد و غیره ۱۲ مورد پروژه های سنگین را به این شکل انجام دادیم که امیدواریم با کمک دست اندرکاران استانداری و آستان قدس رضوی در سال آینده موفق تر از امسال باشیم و بتوانیم قدمی برای محرومیت زدایی از منطقه برداریم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله