نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: اکنون خطرناکترین حرکتی که امت اسلامی را تهدید می‌کند، صهیونیسم است که باید با آن مبارزه کنیم.

 ناصر ابوشریف شامگاه دوشنبه در همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی “شهید القدس” که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در مجتمع ایثار بیرجند برگزار شد افزود: رسالت انقلاب اسلامی ایران مبارزه با پروژه‌های کفار است که کشورهای ما را غارت کردند و هنوز هم برای نابودی و چپاول منابع آن تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در واقع با خودش پیام و رسالت انقلاب اسلامی را حمل می‌کرد اظهار داشت: هدف انقلاب اسلامی مبارزه با پروژه صهیونیسم است و در این میان حاج قاسم نقش ارزنده‌ای در این مبارزه ایفا کرد و ما در فلسطین این مسئله را می‌دانیم و با ایشان زمانی که فرماندهی سپاه قدس را عهده‌دار شد آشنا شدیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران درباره اخلاق و شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بسیاری از خصوصیت اخلاقی حاج قاسم بعد از شهادت ایشان آشکار شد.

وی یادآور شد: حاج قاسم شخصی بود که اسلام را در قلب و عقل و تمام حرکات خود بطور دائم داشت و پروژه اصلی‌ ایشان مقابله با غرب و قطب‌نمای ایشان به طرف قدس بود اما حرکتی که داشت بر اساس احساس و عاطفه نبود بلکه یک دیدگاه و رویکرد راهبردی و استراتراتژیک بود.

ابوشریف یادآور شد: شهید حاج قاسم معتقد بود که باید با رژیم صهیونیستی و حامیانش بجنگیم زیرا دشمن امت اسلامی هستند و موجب تحریک سایر کشورها نیز می‌شوند.

وی گفت: اکنون خطرناکترین حرکتی که امت اسلامی را تهدید می‌کند صهونیسم است و به فرموده امام خمینی (ره) اسراییل غده سرطانی در امت اسلامی است که باید ریشه‌کن شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اخلاقی حاج قاسم سلیمانی این بود که در قلب خودش اسلام میانه‌رو و اعتدال‌گرا را داشت اما میانه‌روی همراه با استقامت و هرگز فرد تندرو و افراط‌گرا هم نبود.

وی اظهار داشت: هر وقت گروه‌های فلسطینی، لبنانی و عراقی مشکلی داشتند به حاج قاسم به خاطر محبت و الفتی که داشت پناه می‌آوردند زیرا ایشان همدلی را بین گروه‌های مختلف ایجاد می‌کرد.

ابوشریف با اشاره به رسالت و پیام مساجد گفت: مسجد جایگاه بسیار والایی در اسلام و نقش مهمی در تقویت ارتباط انسان با خداوند دارد.

وی افزود: ما در فلسطینی که تحت اشغال صیونیست‌هاست زندگی کردیم که بر اساس قرآن کریم پروژه فساد و سلطه‌طلبی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: رژیم اشغالگر صهیونیست‌ها بسیار تلاش کرد که فساد، شرب خمر و مواد مخدر را بین جوانان ما رواج دهد اما آنچه جوانان را در برابر فساد حفظ کرد مسجد بود.

وی با بیان اینکه مسجد نقش اصلی را در بازگرداندن جوانان به سمت اسلام داشت یادآور شد: علاوه بر این، رهبران اسلام‌گرا هم در این زمینه نقش مهمی ایفا کردند؛ بویژه در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ که در داخل اسراییل قرار دارد زیرا با آغاز انقلاب اسلامی اکثر روستاها و شهرهای این منطقه به سمت اسلام رفتند.

ابوشریف گفت: انقلاب اسلامی با کمک رهبرانش وعده الهی را اجرا کرد و الان هم به خط صدق و صداقت خودش ادامه می دهد.

وی افزود: از زمان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، جمهوری اسلامی است که در برابر ریشه‌های فساد غربی ایستاده و مبارزه می‌کند.

وی اظهار داشت: بزرگترین خطری که جهان اسلام را تهدید می‌کند لیبرالیسم نوین است که هدفش ایجاد فساد اخلاقی در جوامع بشری بوده و آخرین نشانه آن، دفاع نئولیبرالیسم از همجنس‌گرایی است که تمام ادیان الهی در دنیا آنرا رد می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشور ایستاده مقابل این پروژه غربی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به مکتب ایران اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی برگرفته از مکتب انقلاب اسلامی ایران و از ابتدا بخشی از مکتب امام خمینی(ره) و پس از آن حکیم فرزانه، آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی ادامه داد: رسالت انقلاب اسلامی ایران رسالت عزت، کرامت و بازگرداندن امت اسلامی به جایگاه طبیعی خود به عنوان بهترین امت است.

ابوشریف یادآور شد: تمام حکام کشوهای اسلامی به جز جمهوری اسلامی پشت مقاومت و رزمندگان فلسطین را خالی کردند اما این کشور به عنوان مظهر صداقت اسلامی باقی ماند و از فلسطین و تمام جهان اسلام و غزه حمایت کرد و انتفاضه‌ها موجب شد رژیم صهیونیستی از نوار غزه عقب‌نشینی کند.

وی ادامه داد: با یاری جبهه مقاومت، حاج قاسم و جمهوری اسلامی، منطقه غزه که یک نقطه صفر نظامی بود تبدیل به یک پایگاه مقاومت شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: در سال ۲۰۰۵ موشک‌های ما پنج کیلومتر بُرد داشت اما اکنون پهباد می‌سازیم که مرهون یاری جمهوری اسلامی ایران و حاج قاسم سلیمانی است.

وی بیان کرد: اکنون منطقه غزه به خاطر حمایت‌های جمهوری اسلامی و رزمندگان مقاومت تبدیل به پایگاه پیشرو مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اول منطقه شده است و صدها فرد مسلح نیز در کناره باختری استقرار دارند که با حمایت ایران این افراد در برابر اسراییل ایستاده‌اند.

ابوشریف گفت: حزب الله لبنان در شمال فلسطین و جنوب لبنان حضوری بسیار گسترده‌ای دارد؛ بیش از ۲۰۰ فروند موشک حزب‌الله آماده و به طرف رژیم صهیونیستی نشانه‌گیری شده است.

وی افزود: جنبش جهاد اسلامی هم در کنار حزب‌الله لبنان در حال آموزش نیرو هستند و اکنون پروژه عظیمی در محور مقاومت شاهد هستیم که از یمن تا عراق و سوریه و فلسطین ادامه دارد و پروژه بزرگی را کلید زده و اگر درگیری صورت گیرد بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: پیروزی بر رژیم صهیونیستی بر اساس نص صریح قرآن حتمی است همانطوری که صهیونیست‌ها وارد مسجدالاقصی شدند با خواری و خفت نیز از آن خارج خواهند شد و در واقع پروژه ما پیروزی است.

وی ادامه داد: پیروزی عظیمی در انتظار ما است که فقط برای فلسطین نیست بلکه برای تمام امت اسلام بویژه جمهوری اسلامی ایران است.

ابوشریف با اشاره به اینکه مسیر صداقت نیاز به صبر و مقاومت دارد اظهار داشت: در این راه شهدای زیادی را تقدیم کردیم اما اطمینان داشته باشید پایان این پروژه پیروزی بر سلطه غربی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: قرار است مجموعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در دوره جدید مدیریتی خود تحول‌گرا باشد و این تحول باید با تمرکز بر تقویت هنر انقلابی در سطح مساجد و تربیت نیروهای متعهد از دل مساجد رقم بخورد.

علی فرخنده با ابراز خرسندی از حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در همایش شهید القدس اظهار امیدواری کرد که این سفر برای فعالان کانون‌های مساجد موثر باشد.

وی با اشاره به این کلام امام خمینی (ره) در جلد ۱۴ صحیفه «هنر آن است که به دور از هیاهوی سیاسی و ظاهرنمایی‌های شیطانی برای جهاد خدا به پاخیزد و صرف هدف نشود نه هوا» افزود: تلاش می‌کنیم با همین نگاه، مجموعه برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان را پیش ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از این استان به دیار قنوت، قناعت و استقامت یاد کرد و گفت: خراسان جنوبی در جبهه مقاومت در مقابل دشمن جهان اسلام، اولین شهید مداقع حرم خود را با گلوله مستقیم رژیم صهیونیستی تقدیم اسلام و انقلاب کرد و در دوران گذشته هم در جبهه لبنان شهیدی را تقدیم اسلام کرده است.

وی از صحرای طبس به عنوان نماد استکبارستیزی نام برد و افزود: اراده خداوند در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی از طریق شن‌ها متجلی شد و دشمن امام و انقلاب در این پروژه ناکام ماند.

فرخنده گفت: امیدواریم با پیشنهادات همه دغدغه‌مندان انقلابی در حوزه فرهنگ، ‌ هنر و رسانه شاهد برنامه‌های تحولی در این عرصه‌ها باشیم که شان هنر و فرهنگ از نگاه اسلام و امامین انقلاب حفظ شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران که به دعوت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به این استان سفر کرده است، صبح دوشنبه با استقبال جمعی از مسوولان وارد بیرجند شد.

دیدار با مسوولان عالی استان، شرکت در همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی شهیدالقدس که با حضور مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و فعالان فرهنگی استان برگزار شد از جمله برنامه‌های روز اول سفر ناصر ابوشریف بود.

سفر به شهرستان مرزی درمیان و حضور در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور