فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۶۳ عنوان برنامه با شعار “ما مقتدریم” توسط یگان‌های آجا در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی  در نشست خبری و جلسه هماهنگی یگان‌های آجا در چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس افزود: شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته باعث شده که آیین رژه نیروهای مسلح به عنوان نماد بین‌المللی در کشور برگزار نشود اما آمادگی نیروهای نظامی همچنان پابرجا است و آماده هرگونه دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی گفت: با توجه به تسریع در روند واکسیناسیون و کاهش موارد شیوع کرونا آمادگی لازم برای برگزاری رژه نیروهای مسلح در تمامی ارکان با قوت و اقتدار وجود دارد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش در بیرجند با بیان اینکه ۳۱ شهریور با عنوان “پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت” آغاز هفته دفاع مقدس است افزود: مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با حضور و سخنرانی ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری برگزار می‌شود که ۴۰ پیشکسوت جهاد و مقاومت استان نیز به صورت نمادین و با حضور مسوولان استان در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی گفت: روز یکم مهر ماه با عنوان “شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی سربازان” نامگذاری شده که دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و غبارروبی مزار شهدا از مهمترین برنامه‌های این روز است.

امیر سرتیپ دوم محمودی بیان کرد: روزهای دیگر هفته دفاع مقدس با عناوین “معنویت، زنان، خانواده و سلامت”، “ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی”، “دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف”، “وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی”، “نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان” و “فرماندهان، عزتمداران و حماسه‌آفرینان” نامگذاری شده است.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور در نماز جمعه و استقرار کمپ سلامت، اهدای خون، برگزاری مسابقات ورزشی و تیراندازی، محفل انس با قرآن و اهدای کمک‌های مومنانه را از مهمترین برنامه‌های یگان‌های ارتش در خراسان جنوبی عنوان کرد.

ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره سرباز در استان خبر داد و گفت: در این جشنواره سربازان برتر حوزه‌های مختلف نیروی زمینی، هوایی، پدافند و بیمارستان معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی برگزاری یادواره شهید لشگری را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ضمن ویزیت رایگان یک روزه در بیمارستان، روایتگری پیشکسوتان جنگ در صبحگاه انجام خواهد شد.