#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی از بالا بودن موارد فوت ناشی از کرونا در استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد.

 شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۴۹ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۵ نفر از آن‌ها بیماران کرونایی اند و ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او گفت: آمار‌ها و بررسی اطلاعات نشان می‌دهد موارد فوت ناشی از کرونا نسبت به جمعیت در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

شریف زاده گفت: درست است که در هفته گذشته روند کاهشی در موارد بستری ناشی از کرونا را شاهد بوده ایم، اما باز هم آمار بستری‌ها نسبت به جمعیت از میانگین کشوری بالاتر است و این موضوع لازمه تغییر رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: امروز تصمیم گیری نهایی برای رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان گرفته می‌شود.

او گفت: از هم استانی‌ها می‌خواهیم نسبت به تزریق دُز سوم خود اقدام کنند و یا اگر دُز‌های اول و دوم را نزده اند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را بزنند.

شریف زاده گفت: دو مرکز واکسیناسیون در استان به صورت یکسره از ۸ صبح تا ۱۹:۳۰ و سه مرکز دیگه نیز به صورت دو شیفت از ۷ و نیم صبح تا ۱۴ و  از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ فعال هستند.