#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرماندار خوسف گفت: از شروع برنامه واکسیناسیون در این شهرستان تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۸۳۴ نفر معادل ۸۰.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

محمدعلی آخوندی با اشاره به اینکه خوسف از لحاظ شیوع کرونا همچنان در وضعیت آبی (کم‌خطر) است افزود: با این وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا مهار کامل این بیماری باید با جدیت دنبال شود.

وی گفت: دز دوم واکسن کرونا نیز تاکنون به ۹ هزار و ۹۴۹ نفر تزریق شده که معادل ۵۳.۸ درصد جمعیت هدف شهرستان است و این میزان بیشتر از میانگین استانی است.

فرماندار خوسف اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون آزمایش مولکولی (pcr) برای ۲ هزار و ۲۹۱ نفر از مردم این شهرستان انجام شده که از این تعداد ۹۸۱ آزمایش مثبت بوده و ۴۰ نفر نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: ۱۷ درصد افرادی که آزمایش مولکولی آنها مثبت شده است بستری و مابقی به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

آخوندی گفت: از ابتدای همه‌گیری این بیماری در شهرستان بیشترین آمار فوت شدگان مربوط به آبان ماه سال گذشته با ۱۲ نفر فوت شده است و در ۲ ماه اسفندماه سال گذشته و تیرماه سال جاری نیز هیچ فردی بر اثر این بیماری در شهرستان فوت نکرده است.

وی گفت: شهریور امسال نیز بیشترین افراد مبتلا به کرونا در شهرستان خوسف به تعداد ۲۱۶ نفر شناسایی شدند که از این تعداد ۳۲ نفر در بیمارستان بستری و ۱۸۴ نفر نیز در قرنطینه خانگی بوده‌اند.

وی بیان کرد: موارد بستری تنفسی در شهریور ماه نیز با ۴۶ مورد بیشترین آمار پراکندگی از ابتدای همه‌گیری را داشته است.

فرماندار خوسف افزود: با توجه به اینکه مدارس شهری خوسف کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز دارند همه آنها دایر بوده و در کلاس‌های با بیش از ۱۵ نفر دانش‌آموز به‌صورت گروه‌بندی و ترکیبی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: علیرغم حضوری بودن کلاس‌های آموزشی بر استفاده از بستر شاد به عنوان کمک آموزشی تاکید شده است و استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند به افزایش کیفیت آموزشی کمک شایانی داشته باشد.

آخوندی گفت: برای بازگشایی کامل مدارس منتظر ابلاغ از ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و طبق ابلاغیه‌های ستاد اگر در کلاسی یک نفر مبتلا به کرونا شود، آموزش حضوری کلاس به مدت ۲ هفته تعلیق خواهد شد.

وی سلامت دانش‌آموزان را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: اگر در مدرسه‌ای پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

فرماندار خوسف از رسانه‌ها، گروه‌های بانفوذ و صاحب‌نظران علمی و دانشگاهی خواست مردم را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان همه‌گیری کرونا تشویق کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری جنوب غربی بیرجند است.

براساس آخرین رنگ‌بندی کشور از هشتم آبان یک شهرستان دیگر خراسان جنوبی هم نارنجی شد و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان و طبس به رنگ نارنجی (پرخطر)، خوسف آبی (کم‌خطر) و بقیه شهرستان‌ها زرد (متوسط خطر) هستند