#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از عرضه ۲ نوع ماسک ارزان قیمت و بدون محدودیت در این استان خبر داد.

 علی تهوری افزود: ۲ فروشگاه اصلی در مرکز استان شامل فروشگاه رفاه خیابان قدس و فروشگاه خیابان ۱۵ خرداد در حال عرضه مستقیم ماسک هستند.

وی بیان کرد: قیمت هر عدد ماسک با لایه مدبلون هزار و ۳۰۰ تومان برای مصرف کننده است و یک نمونه ماسک دیگر هم وجود دارد که با پارچه بایکو ساخته شده و هزار و ۱۰۰ تومان است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بالاتر از این قیمت را تایید نمی‌کنیم و در شهرستان‌ها هم برای دایر کردن مرکز فروش هیچ‌گونه محدودیتی نیست و اگر در شهرستانی تقاضا برای عرضه باشد، براحتی امکان تامین و ارسال ماسک وجود دارد.

بنابر اعلام سازمان صمت خراسان جنوبی با فعالیت چهار واحد صنعتی در کنار سایر واحدهای تولیدی صنفی، خراسان جنوبی در زمینه تولید و عرضه ماسک ارزان قیمت به خودکفایی رسیده است.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم پیش از این اعلام کرد: با توجه به تاکید ستاد ملی کرونا در مورد لزوم استفاده همه آحاد جامعه از ماسک و سهولت دسترسی مردم به ماسک با قیمت مصوب، ماسک سه لایه پزشکی با قیمت مصوب هزار و ۳۰۰ تومان در داروخانه‌های استان خراسان جنوبی عرضه می‌شود.

استفاده از ماسک در کنار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها همچنان راهکارهای اصلی پیشگیری از انتقال و ابتلا به ویروس کرونا است.