دبیر اجرایی جشن گلریزان خراسان جنوبی گفت: مردم و خیران در جشن گلریزان بیرجند بیش از ۲ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند که این مبلغ نسبت به جشن سال گذشته ۲ برابر افرایش یافت.

 پهلوان مهدی قمری افزود: در جشن گلریزان بیرجند  پارسال بیش از یک میلیارد تومان جمع‌آوری شد و خیران امسال بیش از ۲ میلیارد تومان کمک نقدی تعهد کردند.

وی هدف از برگزاری جشن مردمی گلریزان که سی و یکمین دوره آن شب گذشته در بیرجند برگزار شد را تهیه لباس و پوشاک برای نیازمندان در آستانه سال نو ذکر کرد و گفت: جامعه هدف با کمک آموزش و پرورش شناسایی می‌شود.

دبیر اجرایی جشن گلریزان اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، بخش صنعت، صنوف و مردم در جشن گلریزان کمک کردند و این کمک‌ها برای تهیه لباس ویژه عید نوروز برای کودکان و دانش‌آموزان نیازمند هزینه و قبل از ۲۰ اسفند ماه توزیع می‌شود.

وی افزود: ۴۵ درصد کمک‌ها برای کودکان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، ۳۵ درصد برای دانش‌آموزان متوسطه اول و ۲۵ درصد برای دانش‌آموزان متوسطه دوم هزینه خواهد شد.

قمری عنوان کرد: سفره جشن گلریزان همچنان پهن است لذا مردم و مسوولان می‌توانند با واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

وی گفت: پارسال ۶ هزار و ۳۰۰ دست لباس برای کودکان و دانش‌آموزان نیازمند از محل کمک‌های جشن گلریزان تهیه شد که ۵۰ درصد آن در شهرستان بیرجند و ۵۰ درصد در سایر نقاط استان توزیع شده است.

سی و یکمین جشن مردمی گلریزان به همت زورخانه امیر عرب (ع) و موسسه فرهنگی هیات ابوالفضلی بیرجند در سالن ورزشی مخابرات برگزار شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور