? یادم می‌آید وقتی بانو نجمه خدمتی در مسابقات آسیایی و جهانی درخشید چطور تمام این استان احساس غرور کردند ، همه خودشان را قهرمان می دانستند ، یک حال عمومی – خوب – همه جا را فرا گرفته بود. والدین این الگوی پرتلاش و سربلند را به بچه هایشان معرفی میکردند.

?. مثل تمام روزهای احساسی و البته عقیم این دیار. عده ای افاضات فرمودند : ما باید قطب تیراندازی ایران بشویم ، ما نجمه خدمتی های زیادی داریم که در خانه هستند و می توانند قهرمان المپیک باشند .
عده ای در فضای مجازی هفتک و هشتک گذاشتند که تیراندازی در خون مردم این منطقه است و سند آوردند که در جنگ تحمیلی بهترین تک تیرانداز جبهه ، فلانی بوده که اصالتاً بچه فلان روستای خراسان جنوبی است .
برخی مسئولین که عکس های یادگاریشان با خانم خدمتی تمام شده بود درخواست کرده اند تا سالنی مجهز و استاندارد به نام نجمه خدمتی در اختیار هیئت تیراندازی قرار بگیرد که استعدادهای نشکفته را بشکوفاند.
یک عده که به همین هم قانع نشدند. پیشنهاد دادند که اصلاً یکی از خیابان‌های اصلی شهر را به نام خانم خدمتی تغییر نام دهیم و…..

?. گردوخاک احساسات زودگذر که خوابید و چند هفته از مسابقات و هیاهوهای آن گذشت همه گرفتار موضوعات روزمره شان شدند و ثمره هیئت تیراندازی استان از آن همه حرف قشنگ و وعده های قشنگتر چیزی در حد و اندازه ی – هیچ – شایدم کمتر از – هیچ – بود.

نجمه خدمتی تنها بانوی ایرانی است که دو دوره متوالی توانسته جواز حضور در المپیک را کسب کند.
نجمه خدمتی یک وزن است ، یک برند است ، اگر متعلق به هر کدام از استان های دیگر کشور بود الان بهترین و مجهزترین سالن تیراندازی در آن استان دایر بود و با همین برند کارهایی می کردند کارستان.

?. خود خانم خدمتی خیلی باهوش تر از ماها بودند و می دانستند که این حرف‌ها کف روی دریا هستند و بمحض اینکه به ساحل برسند در لابلای صخره ها محو می‌شوند.
منتظر تجهیز سالن و – نگاه ویژه – مسئولین به هیئت تیراندازی نماندند و با تکیه بر همت و هزینه شخصی به تمرینات حرفه‌ای ادامه دادند.

? گزافه نیست اگر بگوییم واقعا خدمتی های دیگری هم داریم که مجال خودنمایی ندارند.

? ابتدایی‌ترین انتظار یک هیئت آن هم در حد و اندازه هیأت تیراندازی خراسان جنوبی که نام نجمه خدمتی هم کنار اسمش سنگینی می کند این است که یک سالن استاندارد داشته باشد و امکانات آبرومند برای تمرین و امکان رفتن به اردو و مسابقات کشوری . همین .
زیاد است !؟؟؟!
از این کمتر می شود انتظار داشت؟؟
یعنی می شود هیأتی باشد که سالن خوبی نداشته باشد ، تفنگ و تپانچه حرفه ای برای تمرین و مسابقه نداشته باشد، پول برگزاری اردو نداشته باشد، امکان رفتن به مسابقات را نداشته باشد و هر سال هم قهرمان جهان تحویل جامعه دهد!!
میشود !؟؟؟

? هیأت تیراندازی سالها مستأجر آموزش و پرورش و ارتش بود و الان یک زیرزمین کوچک که بیشتر به کارگاه شیرینی و انبار لوازم خانگی شبیه است تا سالن تیراندازی اجاره کرده که برای اجاره بهای همین هم درمانده است.

? حسن عزیزی مدیر کل محترم ورزش و جوانان بارها در جلسات رو در رو و مکالمات تلفنی و مصاحبه‌هایشان فرمودند که باید به هیئت تیراندازی – نگاه ویژه – داشت.
باور کنید هر بار این جمله گفته می‌شود ما تقریبأ مطمعن میشویم که قرار نیست اتفاقی بیفتد. چرا که از این نگاه ویژه خیری ندیده ایم و هرسال دریغ از پارسالیم.

? زمانی که ایشان تازه تکیه بر صندلی ریاست ورزش استان داده بودند قبل از اینکه پیراهنشان از نشستن بر این مسند عرق کند به خدمت ایشان شرفیاب شدیم و درخواست چندین ساله خود را تکرار کردیم ایشان به صراحت گفتند یا سالن برایتان می سازیم یا سالن یکی دیگر از هیئت‌های استان را در اختیارتان قرار میدهیم . یکی از همکاران بنده به ایشان گفتند سالن گرفتن از هیأت های دیگر اقتداری میخواهد که قبلی های شما نداشتند. ایشان ضمن همان لبخند همیشگی فرمودند : من به شما سالن خواهم داد و تا این لحظه که این یادداشت را می نویسم نه برای ما سالنی ساخته اند و نه حریف هیأت های دیگر شده اند ( بعضی از این هیئت‌ها حتی یک برنز کشوری هم ندارند چه برسد به آسیایی و جهانی و المپیکی ) البته ما خوشحال نیستیم که برای آشیانه دار شدن خودمان کسی را بی آشیان کنیم.

? کمک به هیئت تیراندازی وظیفه ذاتی و سازمانی اداره کل ورزش و جوانان است و من یقین دارم که جناب عزیزی شخصأ مشتاق حمایت از این هیأت هستند اما چه کنیم که جهان ورزش جهان اجرا است نه نیت.
ایشان از ما خواستند به فدراسیون تیراندازی بگوییم طی یک نامه ای از اداره کل درخواست سالن کنند مشروط به اینکه خود فدراسیون سالن را تجهیز کند.
فدراسیون ابتدا زیر بار نمیرفت

اما پس از پافشاری ما نهایتأ یک درخواست برای اداره کل فرستادند
بعداز چند روز متوجه شدیم که قول قطعی آقای رئیس توسط یکی از کارشناسان زیرمجموعه شان وتو شده و فعلا یک – ببخشید – نصیب ما شده و یک حسرت بزرگ دیگر به کوله بار من اضافه شد.

? آقایان مسئول چه چیزی رگ غیرت و حمیت مسئولیت شما را تحریک میکند؟؟
اگر دین دارید یادگیری ورزش تیراندازی به صراحت مورد توصیه پیامبر عظیم الشأن اسلام ( ص) قرار گرفته.
اگر حسابگر هستید بدانید این استان چندین نجمه خدمتی دیگر دارد که میتوانند نام خراسان جنوبی را در اقصی نقاط جهان پر آوازه کنند.
اگر دلسوز هستید حتماًً و لطفأ سری به سالن تیراندازی اول خیابان ‌معلم بزنید.

? نگذارید شرمنده خیل عظیم مشتاق به این ورزش مهیج و مفرح و کارآمد بشویم.
این وظیفه را به گردن هم نیندازید.
هرکس در هم مسندی میتواند به هیأت تیراندازی استان کمک کند
کمکش را دریغ نکند.

ما منتظریم که – مردی از خویش برون آید و کاری بکند –

تا احقاق جایگاه واقعی هیآت تیراندازی استان این نوشتار هم ادامه خواهد داشت.

روح اله محمدی
خبرنگار و عضو هیأت رییسه هیأت تیراندازی استان خراسان جنوبی