نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت و اظهار داشت: این عالم بزرگوار با موضع‌گیری‌های صریح، انقلابی و علمی خویش در جهت تقویت انقلاب و دفاع از ولایت گام‌های موثری را برداشت.

در پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی آمده است: خبر ارتحال علامه‌ای بزرگ و بصیر حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (رحمت‌الله علیه) عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر مقدس قم و نماینده مردم شریف خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف اینجانب گردید.

وی افزود: این عالم بزرگوار در دوران‌های مختلف زندگی منشاء خدمات برجسته به نظام و انقلاب اسلامی و همچنین در صحنه‌های مختلف با موضع‌گیری‌های صریح، انقلابی و علمی خویش در جهت تقویت انقلاب و دفاع از ولایت گام‌های مؤثری برداشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: از جمله خدمات برجسته و ماندگار آن فقید سعید این بود که جوان‌های فراوانی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و دوره‌های طرح ولایت که تحت نظر ایشان بود، تربیت یافته و در مسئولیت‌های گوناگون دینی، آموزشی، فرهنگی و سیاسی انجام وظیفه می‌کنند.

وی اظهار داشت: اینجانب ضایعه‌ی بزرگ ارتحال این فقیه عالی‌قدر را، به محضر حضرت بقیّهْ الله (ارواحنا له الفداء)، نائب آن حضرت مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم و شاگردان و دوستداران ایشان و همچنین عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار قادر متعال برای آن عالم ربانی رحمت و علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۸۶ سالگی پس از تحمل دوره‌ای بیماری، دعوت حق را لبیک گفت.