فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بسیج باید به درد مردم برسد و در همه حوادث کنار آنان باشد.

سردار علی قاسمی روز دوشنبهدر مراسم آزادسازی ۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد و نیازمند که به مناسبت هفته بسیج در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد افزود: بسیج عشایر ما در شرایط خشکسالی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی در کنار عشایر بوده است.

وی گفت: در زمینه رفع موانع تولید در هر دستگاه‌، بسیجیان آن دستگاه پیشگام هستند و باید در این زمینه بیش از گذشته ورود داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه‌های بسیج براساس ۲ سند اساسی و راهبردی شامل بیانیه گام دوم انقلاب و سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج برنامه‌ریزی شده است و دنبال می‌شود.

وی افزود: سند چشم‌انداز ۱۰ ساله بسیج در حال تدوین است و اجرای این سند فصل جدیدی در عرصه خدمت بسیج به مردم و انقلاب خواهد گشود.

سردار قاسمی تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب همه موضوعات جامع دیده‌ شده است و این بیانیه باید قوی‌تر و جدی‌تر از گذشته دنبال شود.

وی گفت: درخصوص بسیج مستضعفین بهترین واژه‌ها را امام خمینی (ره) دارند که می‌داند چه مجموعه خدمتگزاری را تشکیل داده و رهبر عزیزمان هم فرموده‌اند ما راه امام راحل را با همه آرمان‌های ایشان حفظ کرده و ادامه خواهیم داد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در تکریم، هدایت و مدیریت بسیج سنگ تمام گذاشته‌ و بارها ماموریت بسیج را به مسوولان گوشزد کرده‌اند افزود: بسیج، قدرت نرم جمهوری اسلامی است و هر کجا انقلاب اسلامی با مشکل و موانعی مواجه شود با قدرت بسیج مردمی قابل حل است.

وی بسیج را ابرقدرت معنوی امروز نیروهای مسلح دانست و اضافه کرد: به فرموده امام راحل، بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آنرا همه صالحان و مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده‌اند، به دلیل اینکه عملکرد بسیجیان با اخلاص و بدون هیچ چشم‌داشتی است انرژی معنویت در مجموعه بسیج بالاست.

سردار قاسمی گفت: بسیج باید حالت پیش‌روندگی و پیش‌برندگی داشته باشد و این به این معنا است که نهادها و وزارتخانه‌ها باید بسیج شوند و ماموریت‌ها را دنبال کنند و هر جایی  خلاء و مشکلی بود بسیج سازمانی هر دستگاهی این ماموریت را دنبال کنند.

وی ادامه داد: امام راحل فرمودند بسیج متصل به قدرت پایان ناپذیر مردم است و در این راستا ذخیره اجتماعی و استراتژیک نیروی انسانی کشور بسیج است و باید این سرمایه مفید بکار گرفته شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: همچنین به فرموده امام خمینی (ره) بسیج پاره تن مردم است و در همین بحث آزادسازی زندانیان معسر و جرائم غیرعمد، بسیج می‌خواهد این حرکت خداپسندانه را سرعت و گسترش دهد.

وی افزود: ستاد رزمایش کمک مومنانه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی نیز عملکرد قابل قبولی داشته است که جای تقدیر دارد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: هفته بسیج هر سال دمیدن کالبدی در نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه این جلسه به کمک بسیج حقوقدانان به مناسبت هفته بسیج در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برنامه‌ریزی شده است اضافه کرد: این برنامه باعث شده که تعدادی از افراد از تفکر و فرهنگ بسیجی متنعم شوند و با تفکر بسیجی عده‌ای به یاری زندانیان جرایم غیرعمد بشتابند.

وی با اشاره به اینکه در هفته بسیج با کمک‌های مومنانه ۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد و عمد سبک خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور آزاد شدند گفت: بسیج ریشه در قرآن و فرهنگ دینی ما دارد و از ابتکارات نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه تفکر فرهنگی فراموش شده بود که امام راحل آن را احیا کرد.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: امروز ریشه درخت، فرهنگ و تفکر بسیجی در زمینه نظام اسلامی ثابت و استوار است و شاخه‌های آن کشورهای منطقه را هم تحت‌الشعاع قرار داده است، ثمره درخت تنومند بسیج در سایر کشورهای منطقه مشاهده می‌شود و ثمره آن در خط مقاومت و  مقابل  استکبار جهانی دیده می‌شود.

وی بیان کرد: بسیج مستضعفین در برابر بسیج مستکبرین است و تا قیام و قیامت ادامه دارد و ما وظیفه داریم که تفکر را به خوبی حفظ، ترویج و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

ریس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تا زمانی که تفکر بسیج در جهان اسلام حاکم است استکبار جهانی همیشه مجبور است در مقابل جهان اسلام زانو بزند، اگر این فرهنگ تضعیف و گمرنگ شود، شاید استکبار جهانی به اهداف برنامه‌ریزی شده خود برسد.

وی ادامه داد: دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند اما با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، به برکت خون شهدا و فرهنگ بسیجی به اهدافش نخواهد رسید.

۲۹ آبان تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

هزار و ۵۸۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم» در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.