رییس اداره راه و شهرسازی فردوس گفت: پروژه آنتنی اتصال فردوس به شبکه ریل سراسری که سال گذشته کلنگ‌زنی شد، تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهدی عربی ر افزود: عملیات اجرایی این پروژه آنتنی سال ۹۸ از ایستگاه جزین به طول ۷۱ کیلومتر آغاز شد و شهرستان فردوس را به شبکه ریلی کشور متصل می‌کند.

وی گفت: طبق قراردادی که با پیمانکار پروژه برای زیرسازی این خط آهن امضا شد، اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی فردوس اعتبار تخصیص یافته برای سال ۹۸ را ۱۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این مبلغ فقط ۲۰ میلیارد ریال وصول و تحویل پیمانکار شد.

وی اظهار داشت: در بازدید کارشناسان سازمان برنامه و بودجه قرار شد ۱۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یابد که منتظر وصول آن هستیم.

عربی گفت: در حال حاضر عملیات زیرسازی پروژه در حال انجام است و ۳۰ کیلومتر از آن بازگشایی و ۱۵ دستگاه پل اجرا شده است.

وی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط و تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز، پنج درصد دیگر از عملیات زیرسازی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

این خط ‌آهن که جزو طرح‌های آنتنی و از مطالبات مردم فردوس است، پس از سال‌ها کلنگ‌زنی شد و این شهرستان را به شبکه ریل سراسری بندرعباس – مشهد متصل می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی هجدهم دی امسال به محل اجرای پروژه آنتنی اتصال فردوس به شبکه ریلی کشور رفت و روند اجرای کار و پیشرفت فیزیکی پروژه را با توجه به اهمیت آن بررسی کرد.

حمید ملانوری در این بازدید، شبکه ریلی را از زیرساخت‌های مهم در توسعه خواند و گفت: اتصال فردوس به شبکه ریلی، تثبیت جمعیت و حمل و نقل راحت‌تر بار و مسافر را به همراه خواهد داشت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند است.

فردوس شاهراه اصلی اتصال هشت استان جنوبی کشور به سمت مشهد مقدس است و دوبانده شدن محور فردوس به بجستان نیز از طرح‌های مهم در دست اجرا است.

همچنین پروژه احداث راه‌آهن بیرجند – یونسی در قطعه ۱۶ که سال گذشته کلنگ‌زنی شد، در دست اجرا است و مرکز استان را به شبکه ریلی متصل می‌کند.