#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مردم برای همکاری در رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم شب‌های قدر تشکر کرد.

 محمد دهقانی فیروزآبادی در سومین شب از برگزاری مراسم معنوی لیالی قدر به منظور نظارت بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی از برخی اماکن برگزاری این مراسم بازدید کرد.

وی به مسجد باقرالعلوم (ع)، هیات فرهنگی مذهبی آزادگان، اورژانس ۱۱۵ بیرجند و اورژانس مرکز آموزشی درمانی ولیعصر (عج) بیرجند رفت تا از نزدیک روند برگزاری مراسم شب قدر و چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را مورد بررسی قرار دهد همچنین از زحمات پرسنل اورژانس در این ایام قدردانی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع مردم مومن و عزاداران هیات فرهنگی مذهبی آزادگان بیرجند از کاهش مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: در این شب عزیز، مدافعان سلامت در خط مقدم مواجهه با بیماری کرونا را از دعای خیر خود فراموش نکنید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت برگزاری دعا و نیایش و اینکه این مساله در شب‌های قدر یک نیاز اساسی و حتمی مردم است افزود: رهبری در این خصوص اعلام داشتند، بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌کنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم و البته معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتما بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند.

دهقانی تصریح کرد: جا دارد از همکاری مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم معنوی لیالی قدر تشکر کنم.

وی اظهار امیدواری کرد که به لطف خداوند بزرگ تقدیر به گونه‌ای رقم بخورد که این ویروس منحوس ریشه کن شود و روال عادی زندگی جریان یابد.

عضو هیات امنای هیات فرهنگی مذهبی آزادگان بیرجند هم در این بازدید با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مدافعان سلامت در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا گفت: خدمات ایثارگرانه کادر درمانی و پرستاران در مبارزه با کرونا، تداعی‌گر ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است.

غلامرضا رخشانی با یادآوری برگزاری پرشور مراسم لیالی قدر در بوستان آزادگان بیرجند طی سالیان گذشته افزود: خداوند را شاکریم که با پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، امکان برگزاری این مراسم معنوی هرچند با جمعیت محدودتر فراهم شد.

وی از رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواست که خداقوت و دست مریزاد عزاداران هیات فرهنگی مذهبی آزادگان بیرجند را به مدافعان سلامت برساند.

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: هیات آزادگان با مفروش کردن فضای جلوی هیات همچنین سه طبقه زینبیه هیات پذیرای مردم مومن بیرجند برای برگزاری مراسم لیالی قدر بود و جوانان خادم هیات نیز از ۲ ساعت قبل از شروع مراسم تا پایان این برنامه معنوی اقدام به ضدعفونی کردن مکان مراسم و تحویل اقلام حفاظتی به افرادی که ماسک و دستکش به همراه ندارند، می‌کنند.

رخشانی اظهار داشت: تمامی موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مدنظر وزارت بهداشت به طور کامل در این هیات اجرا می‌شود و مردم هم در این زمینه همکاری مناسبی دارند.