رئیس هیات بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: راهبرد اصلی ما در انتخابات امسال امیدآفرینی در جامعه است و باید به عنوان هیات بازرسی انتخابات با اجرای کامل قانون به مردم تضمین سلامت انتخابات را بدهیم.

علیرضا عباس‌زاده  در جلسه هیات بازرسی انتخابات استان افزود: هیات بازرسی انتخابات شامل پنج نفر با ترکیب رئیس، دبیر و سه عضو است که این هیات در استان به ریاست معاونت عمرانی استانداری تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: قانون برای همه مراحل انتخابات از شروع تا پایان، مقررات را تعیین کرده که اگر به درستی اجرا شوند سلامت انتخابات تضمین می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کمیته‌های آموزش، فناوری اطلاعات و آمار، پشتیبانی، ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات، کمیته اطلاعات و اخبار و بازرسین ویژه زیر مجموعه هیات بازرسی انتخابات فعالیت دارند.

وی کنترل و بازرسی جریان انتخابات، حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی را از مهمترین وظایف هیات بازرسی انتخابات ذکر کرد و افزود: اعضای هیات بازرسی انتخابات، قانون را مطالعه کنند.

عباس‌زاده با تاکید بر تشکیل منظم جلسات هیات بازرسی شهرستان‌ها، خواستار برگزاری جلسات تعاملی با هیات‌های اجرایی و نظارت شد.

وی تصریح کرد: برگزاری باشکوه انتخابات مایه مباهات و چشم روشنی دلدادگان نظام جمهوری اسلامی و باعث نقش بر آب شدن توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان می‌شود.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران شأن و جایگاه ویژه دارد و دنیا به انتخابات ما چشم دوخته است، پس حضور و مشارکت حداکثری، برگزاری انتخابات بدون حواشی و تضمین برگزاری انتخابات سالم بسیار مهم است.

وی بیان کرد: انتخابات مجلس اولین انتخاباتی است که در دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

عباس‌زاده با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی توسط مجریان و برگزاری انتخابات با شور و شعور افزود: باید در راستای وظایف عمومی که داریم با امیدآفرینی زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیات بازرسی از ارکان مهم انتخابات است گفت: باید از هر اقدامی که انتخابات را دچار حواشی یا خدشه کند، پرهیز شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: آثار رای مردم در سطح دنیا تاثیرگذار است و ما کارگزاران این رویداد سیاسی مهم هستیم پس باید به نحو احسن کار خودمان را انجام دهیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور