فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی از کشف ۱۲۵ کیلوگرم مواد مخدر در ۲ عملیات جداگانه مرزبانان با همکاری ماموران انتظامی استان خبر داد.

 سردار “حسین دهکی” گفت: در راستای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای استان، مرزداران و مرزبانان توانستند با اشراف اطلاعاتی همچنین طرح‌ریزی مناسب عملیاتی در عملیات‌های جداگانه مقدار ۱۲۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و کریستال را کشف و پنج نفر متهم را در این رابطه دستگیر کنند.

وی افزود: سه کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع کریستال با اشراف اطلاعاتی مرزداران و مرزبانان مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی ماهیرود از قاچاقچیان اتباع کشور افغانستان کشف و ضبط شد.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی اظهار داشت: مرزبانان در عملیات دیگر از قصد قاچاقچیان مواد مخدر مبنی بر حمل و جابه‌جایی محموله تریاک با خبر شدند که با همکاری کارکنان فرماندهی انتظامی، توقیف محموله مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: با طرح‌ریزی مناسب عملیاتی با توجه به اشراف بر منطقه، نیروهای عمل‌کننده به صورت ضربتی وارد عمل شدند و قاچاقچیانی که در مواجهه با ماموران ناکام مانده بودند راهی جز تسلیم شدن نداشتند.

سردار دهکی افزود: در این عملیات سه دستگاه موتور سیکلت توقیف و بیش از ۱۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد همچنین پنج متهم در این رابطه دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: اشراف اطلاعاتی مرزداران و مرزبانان همچنین استفاده از تجهیزات هوشمند با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در بالاترین سطح وجود دارد و قاچاقچیان مواد مخدر و برهم زنندگان نظم و امنیت بدانند که تحت رصد اطلاعاتی نیروهای مرزبانی هستند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور