مراسم رونمایی از کتاب «زمینی که مرا بالا برد» با حضور رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی و جمعی از آزادگان و جانبازان و راوی کتاب «سید رسول موسوی» در محل سینما بهمن بیرجند برگزار شد.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی، چهارشنبه شب ۱۳ مردادماه در مراسم ضمن گرامیداشت مقام آزادگان و ایثارگران اظهار کرد: امروز شاهد به دنیا آمدن این کتاب گرانقدر هستیم که حاصل پنج سال تلاش مداوم بیش از هفت بخش فعال حوزه هنری خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر روی مباحث متعدد دفاع مقدس بسیار تاکید دارند، افزود: ارتباطات انسانی هشت سال دفاع مقدس باعت متمایز شدن این جنگ از سایر جنگ های جهان شده است و این نوع کتاب ها به همین موضوع ارتباطات انسانی هشت سال دفاع مقدس می پردازند.

وی بیان کرد: با ایجاد تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس به دنبال این هستیم تا مکتب خود را با کمک افراد معتمد انقلاب به جهان معرفی کنیم واین نوع کتاب ها فکر اهل بیت (ع) و امام راحل را سازماندهی می کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از بیرجند تا بیروت نگاه جبهه مقاومت مشاهده می شود، گفت: فکر و تفکر باعث شده تا از یمن تا کل جهان اسلام جبهه مقاومت پیروز میدان شود و این نوع آثار می تواند زمزمه وحدت جهانی را به دنبال داشته باشد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در خصوص این کتاب اظهار کرد: این کتاب خاطرات «سید رسول موسوی» رزمنده عراقی حاضر در نیروهای ایرانی و مجاهدات مردمی است که لحظه به لحظه به فکر مجاهدت و زنده نگه داشتن اسلام بودند.

سید رسول موسوی، راوی کتاب «زمینی که مرا بالا برد» نیز در این جلسه گفت: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد سفیر آمریکا به عراق آمد و طی جلسه ای از رئیس جمهور آن زمان درخواست کرد که با ایران بجنگد اما آن رئیس جمهور به خاطر بی فایده بودن جنگ و زیان های اقتصادی قبول نکرد.

وی بیان کرد: آن زمان صدام نائب رئیس جمهور بود و آمریکایی ها طی جلسه ای از او خواستند که رئیس جمهور را کنار بزند و روی کار بیاید و به جنگ با ایران بپردازد و صدام هم قبول کرد.

این رزمنده عراقی با بیان اینکه فرزندان ایرانی یک درس بزرگ به صدام دادند، افزود: ملت ایران اسلامی با ایمان و توکل و تلاش خود توانستند صدام را شکست بدهند و نگذاشتند یک وجب از خاک جمهوری اسلامی به دست صدام بیافتد.

موسوی با اشاره به اینکه ما جز نیروهای مخالف صدام در هشت سال دفاع مقدس بودیم، ادامه داد: صدام جنایت ها و ظلم های بسیاری در حق مردم عراق کرده است و مردم عراق دل خوشی از صدام ندارند.

وی بیان کرد: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد به دلیل مخالفت با صدام و جنگ به همراه خانواده شبانه و به دور از چشم نیروهای بعثی به سمت ایران حرکت کردیم و در راه پدر و برادر بنده به دست نیروهای بعثی به شهادت رسیدند و بعد از چندین ساعت پیاده روی در تاریکی به خاک و نیروهای ایران اسلامی رسیدیم و پناه گرفتیم.

این رزمنده با بیان اینکه وجود امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای ایران اسلامی بسیار با نعمت است، افزود: از ملت ایران درخواست که از وجود امام خامنه ای بهره بگیرند و مثل عراق نشوند که آمریکایی ها برای آنان تصمیم بگیرند.

محبوبه سادات رضوی نیا، نویسنده کتاب «زمینی که مرا بالا برد» نیز گفت: در مورد این کتاب سه افسوس را باید گفت و شنید و اولین افسوس این است که «سید رسول موسوی» را بسیار دیر شناختیم و افراد بسیاری همچون ایشان وجود دارند که شناخته نشده‌اند.