طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از زحمات «عباس میرزنگویی» قدردانی و «علی برات پور اول» به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائنات معارفه شد.
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، امام جمعه قاین، فرماندار شهرستان قائنات و جمعی از مسئولین، هنرمندان و اصحاب رسانه شهرستان، از زحمات «عباس میرزنگویی» قدردانی و «علی برات پور اول» به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قائنات معارفه شد.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار دلها سردار شهید سلیمانی و همچنین تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار بیان کرد: ترویج فضایل اخلاقی در سطح جامعه، استقلال فرهنگی، اعتلای آگاهی های عمومی و بسترسازی رشد و شکوفایی استعدادها از جمله تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی آگاه نمودن جهانیان به منظور ترویج فضایل اسلامی، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل به ویژه مستضعفان جهان و فراهم نمودن وحدت بین مسلمانان را از تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شمرد.

فرخنده با اشاره به گستردگی وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: باید تولید امید در جامعه خروجی تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری باشد و با توجه به سیاست دولت سیزدهم، هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص مورد توجه ویژه است.

وی با تاکید بر اهمیت تولید کار فاخر، گفتمان ساز و جریان ساز، اظهار کرد: از متولیان امر در حوزه فرهنگ، خواستاریم در شرایط کنونی هوشمندانه عمل کرده و از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنند.

حجت الاسلام رحمانی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قاینات با توجه به رسالت و جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دشمن نمی‌خواهد انقلاب اسلامی در جهان اسلام تاثیرگذار باشد؛ بنابراین نیاز است با تقویت برنامه های فرهنگی، رویای دشمن را به کابوس بدل کنیم.

گفتنی است ؛ در این جلسه میر زنگویی، رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاین گزارشی از روند فعالیت های این اداره در دوره خدمت خود ارائه داد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور