مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از فعالیت ۹ مرکز تخصصی نیکوکاری در این استان خبر داد.

سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ، گفت: در حال حاضر ۱۰۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان وجود دارد که از این میان۳۰ مرکز در روستا‌ها و ۷۶ مرکز در شهرستان‌ها مستقر هستند.

او افزود:در استان تعداد ۹ مرکز به صورت تخصصی فعالیت دارند که شامل ۴ مرکز اشتغال و کارآفرینی، ۱ مرکز زکات، ۲ مرکز فرهنگی، ۱ مرکز رسانه و ۱ مرکز در زمینه سلامت است.

سلم آبادی ادامه داد: تعداد ۱۳ و ۶۴۳ پرونده و به عبارتی ۹۳ درصد پرونده‌های مددجو‌ها به این مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی ادارات امداد سطح استان نسبت به ایجاد مرکز نیکوکاری اقدام کرده اند، تصریح کرد: از جمله اهداف مراکز نیکوکاری می‌توان به شناسایی نیکوکاران محلات و ایجاد شبکه نیکوکاران محل و شناسایی نیازمندان محل و مساعدت به آنان اشاره کرد.

او در ادامه بیان کرد: برون سپاری امور مشارکتی امداد به مراکز، برون سپاری خدمات حمایتی به مراکز، تسریع در خدمت رسانی، ایجاد همبستگی و تکافل و توازن اجتماعی در جامعه، ترویج فرهنگ و روحیه انفاق و نیکوکاری، تکریم نیازمندان و صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های خدمت رسانی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از دیگر اهداف مراکز است.