استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰۰ روستا در خراسان جنوبی وضعیت ناپایدار آب را دارند، اظهار کرد: با تشکیل سندیکای بانکی، سه هزار میلیارد ریال اعتبار از بانک‌های ملی رفاه و صادرات اخذ می‌کنیم و مجتمع‌های ۳۷ گانه آبرسانی را حداکثر تا دو سال آینده در استان به اتمام خواهیم رساند.

محمد صادق معتمدیان در مراسم انعقاد تفاهم نامه دوجانبه جهش تولید و حوزه اشتغال در طبس گفت: طی سفر قبلی رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، ۹۴۰ میلیارد تومان در جهت تکمیل زیر ساخت‌های استان لحاظ شد.

وی با اشاره به احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در استان، افزود: احداث این پروژه ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان آورد که ۸ برابر بودجه تملک دارایی ما در سال ۹۷ را شامل می‌شود و آثار و برکات خوبی در استان به جای گذاشته است.

معتمدیان اظهار کرد: امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه پنج هزار واحد مسکونی به بهره برداری می‌رسد و سه هزار واحد دیگر هم تا چند ماه آینده به متقاضیان تحویل می‌دهیم. اجرای این پروژه مهاجرت معکوس به مناطق روستایی و به خصوص روستاهای مرزی را رقم زد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی استان فعال بوده است، اظهار کرد: در بخش راه‌ها چهار برابر افزایش اعتبارات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ عملیات افتتاح و آغاز اجرای باندهای دوم را داشتیم، افزود: قریب به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۴۲۰ کیلومتر بزرگراه و باند دوم اعتبار تخصیص داده خواهد شد.

وی از امضای چند تفاهم نامه در راستای توسعه استان خبر داد و گفت: امید است بتوانیم با این تفاهم نامه‌ها، در سال جهش تولید گام‌های مؤثری برداریم. همچنین امیدواریم با سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی که یکی از ظرفیت‌ها در مناطق مختلف است، باعث ایجاد پایداری شغل شویم.

معتمدیان از اجرای ۱۹۰ پروژه آبخیز داری در استان خبر داد و افزود: اجرای این پروژه‌ها با مهار روان آب‌ها و آبدهی قنوات پایین دست، نقش بسزایی در رونق روستاها داشته است.

وی با بیان اینکه تصویب سند سازگاری با کم آبی در کارگروه ملی از دیگر اقدامات مهمی بوده که انجام شده است، گفت: همچنین با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه کشور از محل ماده ۵۶ مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کردیم که برای پروژه‌های راه‌سازی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره تکمیل کریدور شرق کشور که اقیانوس هند و دریای عمان را به کشورهای آسیای میانه متصل کند که اولین قطعه مسیر بیرجند- قاین و گناباد در حال انجام است، گفت: با شروع این پروژه دولت عنایت ویژه‌ای داشت و دو مصوبه در تأمین منابع مالی تصویب شد.

مجید پورعیسی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ جنوبی نیز در آیین گفت: امیدواریم با نگاه ویژه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، استان خراسان جنوبی بیش از پیش در مسیر رشد و بالندگی قرار گیرد و به اهداف خود در سند چشم‌انداز برسد.

وی  افزود: با امضای تفاهم‌نامه‌های مذکور امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه ها باعث آبادانی و جهش مطلوب در خراسان جنوبی شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر گردش مالی استان چند برابر شده است اظهار کرد: نتیجه تمام این فعالیت‌ها رفع نبود تعادل‌ها به خصوص در بحث مرز، جاده‌ها و منابع آبی است.