مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی راه‌اندازی هنرستان گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد.

محسن پویان اظهار کرد: دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار زمین ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی جز پنج استان برتر در کشور است، ادامه داد: دهکده گیاهان دارویی زیر مجموعه‌هایی چون مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی دارد که بر روی محصولات استراتژیک استان کار و تحقیق انجام می‌دهد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به بهره‌مندی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی از متخصصین حوزه گیاهان دارویی و کشاورزی استان، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی در زمینه‌های بهینه‌سازی کاشت، داشت و برداشت، فرآوری، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی در دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

پویان تصریح کرد: برگزاری این دوره‌ها و کارگاه‌ها علاوه بر آگاه‌سازی کشاورزان و بهره‌برداران گیاهان دارویی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در این حوزه به استفاده از منابع محدود برای دستیابی به حداکثر تولید پایدار نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به طرحی پیرامون راه‌اندازی هنرستان گیاهان دارویی، افزود: راه‌اندازی این هنرستان یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی خراسان ‌جنوبی است که تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن آن خواهیم کرد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ترغیب کشاورزان به کشت این گیاهان و بهره‌برداری اصولی آن از مراتع استان علاوه بر حفظ این گونه‌های ارزشمند، منجر به کسب درآمد پایدار برای کشاورزان و بهره‌برداران مراتع می‌شود که این امر یکی از اهداف ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی است که در راه تحقق آن تلاش می‌کنیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله