#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار بیرجند عنوان کرد: جهاددانشگاهی پتانسیلی دارد که برای توسعه اقتصادی دانش بنیان به عنوان یک محور اصلی باید مورد توجه قرار گیرد.

 علی فاضلی فرد در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی استان گفت: جهاددانشگاهی در استان پیشینه درخشانی دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه به محصولات استراتژیک استان، بیان کرد: متأسفانه کشاورز ما با سال ها کار در حوزه کشاورزی، شاید هنوز فرآیند کاشت، داشت و برداشت زرشک را نمی‌داند و جهاددانشگاهی پتانسیلی دارد که برای توسعه اقتصادی دانش بنیان به عنوان یک محور اصلی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بیرجند گفت جهاد دانشگاهی ظرفیت‌ مناسبی برای توسعه استان دارد که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود:  پیوند بین این مجموعه و دستگاه‌های اجرایی باید با قدرت و جدیت بیش از پیش برقرار شود و از این ارتباط به نفع استان بهره‌مند شد.

فاضلی فرد با اشاره به اینکه تعطیل شدن کارخانه‌ها عموماً ریشه در عدم بهره‌گیری از مبانی علمی در راه ‌اندازی آن دارد، گفت:  تولید محصول قبل از انجام تحقیقات بازاریابی و در نتیجه انبار شدن حجم زیادی از محصولات بدون بازار و مشتری، مصداقی از اقدامات غیر علمی است و این چالش از مواردی است که جهاد دانشگاهی می تواند براساس دانش و نیروی تخصصی که در اختیار دارد به آن ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت جهاددانشگاهی در زمینه رونق تولید استفاده کنیم، یادآور شد: آمادگی خود را جهت حمایت از جهاددانشگاهی در حوزه های صنعت و کشاورزی به ویژه سه محصول استراتژیک استان اعلام می کنیم.

فرماندار بیرجند بیان کرد: شکلات عناب از نمونه ها اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی است و در صورت تجاری سازی این فراورده فراسودمند  فرصت قابل توجهی را برای توسعه اقتصادی عناب در استان فراهم می کند.

وی با تأکید بر اینکه رفع بسیاری از مشکلات نیازمند هم‌افزایی و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است، گفت:  باید از توان و اندیشه جهاددانشگاهی در توسعه استان استفاده کنیم.