مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: دوره تخصصی آموزش فیلمسازی « از ایده تا اجرا » ویژه دانشجو معلمان از ۲۵ تا ۲۹ شهریور ماه جاری در بیرجند برگزار می شود.

، حجت الاسلام جواد اکبری مطلق رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی  از برگزاری دوره تخصصی آموزش فیلمسازی « از ایده تا اجرا » ویژه دانشجو معلمان از ۲۵ تا ۲۹ شهریور ماه جاری در بیرجند خبر داد.
وی افزود: این دوره فیلمسازی مخصوص دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور است که آموزش و مقدمه ای برای برگزاری جشنواره اصلی در آذرماه امسال خواهد بود.
مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: ۶۶ دانشجو شامل ۳۵ برادر و ۳۱ خواهر و ۲۷ استاد شامل ۱۷ برادر و ۱۰ خواهر در این دوره شرکت خواهند کرد.
اکبری مطلق با اشاره به اینکه شرکت کنندگان این دوره، آشنایی قبلی با فیلمسازی دارند و با شرکت در این دوره، آموزش های تخصصی تری را فرا خواهندگرفت.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره، آثار خود از جمله فیلم کوتاه، محتوا، تبلیغ و … را برای جشنواره پایانی که در آذرماه برگزار می‌شود آماده خواهند کرد.
او یادآور شد: در بین افراد شرکت کننده، ۶-۷ نفر هم از استان ما هستند که تقریبا دو برابر سهمیه سایر استان ها است.
اکبری مطلق گفت: این دوره قبلاً هم دوبار برگزار شده و حالا قرار است سومین دوره آموزشی آن، برای اولین بار در خراسان جنوبی و پردیس امام سجاد علیه السلام بیرجند برگزار شود.

مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در خصوص هدف از برگزاری این دوره نیز گفت: با توجه به اینکه فضای آموزشی به سمت استفاده از فضای مجازی پیش رفته است، شاهد این هستیم که آموزش از طریق تصویر و فیلیم، بسیار موثرتر از متن و محتوا است و بهتر می تواند قالب را القا کند.
وی گفت: بنابراین دانشجو معلمان در این دوره شرکت می کنند تا به روش های جدید آموزشی از طریق فیلم و کلیپ مجهز شوند و آموزش های موثرتری داشته باشند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور