#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: با هرگونه تجمع مخالفیم و قطعا با تجمعاتی که سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد قانونی می‌شود.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: تجمعات همچنان بزرگترین عامل شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود و درصد بالایی از ابتلائات به دلیل همین دورهمی‌ها است.

وی گفت: به جهت اهمیت حفظ سلامت آحاد جامعه از مردم تقاضا داریم در زمان خروج از منزل و شرکت در هر برنامه‌ای، دقت کنند که تجمعی صورت نگیرد.

استاندار خراسان جنوبی به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان اشاره کرد و گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی، به جز سه شهرستان خوسف، سربیشه و درمیان که رنگ آبی (کم خطر) دارند، مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌هایی که تاکنون در دستور کار داشته‌ایم، تمامی محدودیت‌ها، رفت و آمدها و فعالیت‌ها تابع شرایط رنگ‌بندی است.

ملانوری با بیان اینکه منع تردد بین شهری در خراسان جنوبی نداریم افزود: طبق دستورالعمل‌ها تردد بین شهرها با رعایت کامل ضوابط بهداشتی در استان آزاد است اما توصیه و تاکید ما این است تا جایی که ممکن است، رفت و آمد غیرضروری صورت نگیرد تا هرچه زودتر بیماری ریشه‌کن شود.

وی درخصوص منع تردد شبانه گفت: محدودیت تردد شبانه مثل قبل از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح است، بنابراین باید برای رفت و آمدها طوری برنامه‌ریزی شود که بعد این ساعت نباشد تا مشمول جریمه‌های راهنمایی و رانندگی نشوند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: درخصوص چهارشنبه آخر سال هم تقاضای ما این است که مردم رعایت کنند و تاکید ما همچنان بر جلوگیری از هرگونه تجمع چه در قالب چند خانواده و چه گروه‌های مختلف است.

وی اظهار داشت: برای پنجشنبه آخر سال هم اغلب افراد تمایل دارند برای خیرات بر مزار اهل قبور حضور پیدا کنند اما تاکید بر حضور نیافتن در آرامستان‌ها است و تقاضای ما این است که مردم برای حفظ سلامتی خود، ملاحظه کنند.

ملانوری گفت: قطعا اقداماتی که در راستای حفظ سلامتی خود و در نتیجه جامعه انجام می‌دهیم، مورد رضایت خدا قرار می‌گیرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

ستاد استانی مدیریت کرونا در پی افزایش موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند امسال محدودیت‌های جدید را تصویب کرد که تعطیلی آموزش حضوری در بیرجند و ممنوعیت ورود به آرامستان‌های استان تا پایان سال از مهمترین آنها است.

همچنین تردد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ آنها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است.