معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: با آغاز اجرای طرح “نذر هشتم” از آبان سال گذشته تاکنون ۱۰۵ زندانی در این استان آزاد شده‌اند.

حسن علی‌پور  افزود: طرح نذر هشتم با تاسی از امام رضا (ع) در خراسان جنوبی آغاز شد و به جز آزادسازی زندانیان، حمایت بیش از پیش خانواده‌ها هم مورد نظر قرار گرفت.

وی گفت: با اجرای این طرح دستگاه‌های مختلفی نظیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج، ستاد دیه، انجمن حمایت از خانواده زندانیان و سایر نهادها وارد عمل شدند و تاکنون اقدامات قابل توجهی در زمینه شناسایی آسیب در خانواده زندانی و حمایت در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: حمایت از زنان سرپرست خانوار در طرح نذر هشتم مورد توجه قرار گرفته و در این راستا هشتم هر ماه با همراهی بسیج جامعه زنان از هشت خانواده مددجو سرکشی می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح با هدف سلامت بخشی و حفاظت از خانواده‌های زندانیان و کنترل آسیب‌های اجتماعی در کنار توانمندسازی مورد توجه قرار گرفته است.

علی‌پور با بیان اینکه توانمندسازی زندانیان در زندان به قوت خود باقی است تصریح کرد: در راستای کاهش برگشت زندانیان به زندان افرادی که در زندان‌های استان گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند برای تسهیلات اشتغال مساعدت می‌شود.

وی گفت: اجرا و ادامه هرچه بهتر این طرح نیازمند همراهی بیش از پیش خیران و نهادها برای برگشت زندانیان به آغوش گرم خانواده است.