?به نام خدا
?حفظ حجاب و حفظ عفت، حفظ خطّ اسلام و ایمان مردم است. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

?عفاف و حجاب، از موضوعاتی است که همواره در فرهنگ اسلامی مورد توجه بوده، رعایت آن، آرامش و امنیت فردی را رقم می زند، موجب تحکیم بنیان خانواده شده و ضمن ایجاد نشاط فردی و اجتماعی،کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.
?بدون تردید عفاف و حجاب، به عنوان دو ارزش در جامعه بشری، اصل هایی جدایی ناپذیرند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می دهند. عفاف که فرهنگی متعالی است، به افراد جامعه، چگونه بودن و چگونه زیستن را آموزش می دهد و در حقیقت هدفش کمک به رسیدن انسان ها به کمال مطلوب است، و در این میان بخش مهمی از این دغدغه را فرهنگ باشکوه حجاب، تحقق می بخشد.
?سفارش مؤکد دین مبین اسلام به زن و مرد مسلمان، این است که با رعایت عفاف و حجاب، خود و جامعه را از افتادن در منجلاب تباهی و فساد، حفظ نمایند، همین جایگاه ارزشی است که سبب شده دشمنان اسلام، همواره با دسیسه‌ها و توطئه‌های پنهان و آشکار، به ویژه در قالب جنگ نرم، مبحث عفاف و حجاب را هدف گرفته و به دنبال رخنه ایجاد کردن در باورها و اعتقادات جوانان و نوجوانان این مرز و بوم باشند.

?اینجانب ضمن گرامیداشت بیست و یکم تیرماه، که یادآور ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه‌ها و هجمه‌های طاغوتیان و مستکبران بر علیه فرهنگ اسلامی، و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان در اعتراض به ترویج بی ‌بند و باری اخلاقی، بی‌عفتی و بی‌حجابی است، هفته ملی “عفاف و حجاب” را به همه مردان و زنان ایران اسلامی به ویژه مردمان مسلمان، مؤمن، خداجو و انقلابی در استان خراسان جنوبی تبریک گفته، امیدوارم بتوانیم به پشتوانه حرکت آن شیر زنان و غیور مردانی که خونشان در جریان حمله به مسجد گوهرشاد به ناحق بر زمین ریخته شد، و با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در اشاعه فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه، سلامت رفتار و کردار جوانان این مرز و بوم و نیز صیانت از حریم خانواده گام های مؤثری برداریم. ان شاء الله

?حمید ملانوری شمسی
استاندار خراسان جنوبی