مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی از افزایش نیاز به خون در این روزهای سرد زمستان گفت و ادامه داد: نیاز به خون یک نیاز همیشگی است.

کامبیز مهدی‌زاده اظهار کرد: به علت کمبود مراجعه در فصل زمستان و باتوجه به اینکه نیاز به خون نیاز همیشگی است، لازم است مردم توجه بیشتری به اهدای خون در این فصل داشته باشند.

وی افزود: بیماران مبتلا به سرطان، تالاسمی و هموفیلی نیاز به دریافت مستمر خون دارند؛ یک سری اعمال جراحی ضروری نیز اعم از جراحی قلب، پیوندها نیاز به خون دارند؛ به همین‌ دلیل اهدای خون ضرورت دارد.

مهدی زاده ادامه داد: با یک واحد خون اهدایی، حداقل سه فرآورده خون برای بیماران تولید می‌شود و نیاز بیماران رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: پویش چتر سرخ زندگی با هدف افزایش جذب اهداکنندگان در سراسر کشور برگزار می‌شود و خراسان جنوبی نیز یکی از مجریان این طرح خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اجرایی سازی این طرح تا پایان اسفند در مراکز خون‌گیری، تصریح کرد: اکنون دو مرکز در شهرستان بیرجند در تمام روزهای هفته فعال بوده و همچنین در روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصرها نیز فعال است؛ مراکز قاین و طبس در طول روزهای هفته و مرکز فردوس نیز روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه فعال هستند.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: در باقی شهرها و روستاها که شرایط حضور تیم سیار وجود داشته باشد، به صورت سیار خدمات رسانی اهدای خون صورت می‌گیرد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور